۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۵۴۶۴۶

برگزاری سنت حسنه اعتکاف در بیش از ۱۰۰ مسجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ دبیر برگزاری سنت حسنه اعتکاف آذربایجان شرقی از برگزاری این سنت حسنه در بیش از ۱۰۰ مسجد استان خبر داد.
اعتکاف

حبیب طاهری، دبیر برگزاری سنت حسنه اعتکاف استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: امسال در بیش از 100 مسجد محوری استان سنت حسنه اعتکاف برگزار خواهد شد که اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی را در این مساجد اجرایی خواهد کرد.

 


وی با بیان این‌که پیش بینی می‌شود بیش از 13 هزار نفر در مراسم امسال ثبت نام کنند، خاطرنشان کرد: سنت حسنه اعتکاف امسال نیز مانند سال‌های گذشته به صورت مشارکتی با حضور خیرین و مردم برگزار می شود که سخنرانان و مداحان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اعزام خواهند شد.

 


رییس اداره تبلیغ و امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که بیشترین تعداد معتکفان در مسجد جامع تبریز حضور خواهند داشت، افزود: کار ساماندهی مساجد مجری اعتکاف، شروع شده است و تلاش می‌کنیم تا با ایجاد بسترهای لازم از این فرصت فرهنگی با محوریت مساجد بهره کافی را ببریم.

 


وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و احتمال سوء استفاده تبلیغی از این مراسم تاکید کرد: بهره برداری سیاسی از مراسم معنوی اعتکاف را منع و از مسؤولان انجمن های اسلامی خواسته ایم که به هیچ عنوان اجازه بهره برداری سیاسی را به کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی ندهند.

 


طاهری ادامه داد: با توجه به تقارن روز اول اعتکاف با 12 اردیبهشت و روز معلم و ولادت با سعادت حضرت علی(ع)، اظهار داشت: ویژه برنامه تجلیل از روحانیان معلم، اساتید حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان و همچنین تقدیر از پدران شهید به صورت نمادین در اولین روز اعتکاف اجرا خواهد شد.

 


دبیر برگزاری سنت حسنه اعتکاف آذربایجان شرقی با تأکید بر تلاش اداره کل تبلیغات اسلامی برای مقابله با آسیب ها، خرافات و بدعت‌های نابجا در برنامه‌های مذهبی افزود: باید تلاش کنیم تا با نصب العین قرار دادن شریعت، اجتناب از اجتهاد و توجه به نظرات مراجع، سنت حسنه اعتکاف را به صورت معنوی، باشکوه و محتوای هر چه تمام برگزار کنیم./935/ت303/ب4

ارسال نظرات