۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۵۴۶۵۳
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ایمان قوی مهم ترین ویژگی شهید صیاد شیرازی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شهیدی، مهم ترین ویژگی شهید صیاد شیرازی را ایمان او عنوان کرد و گفت: وی با وجود این که فرمانده بود، هر کجا احساس می کرد کار سخت است خود پیشقدم می شد و بسیاری از کارها را خود انجام می داد، فردی شجاع و مقاوم بود و تلاش بسیار برای ایجاد همدلی و همزبانی بین ارتش و سپاه می کرد.
ایمان قوی مهم ترین ویژگی شهید صیاد شیرازی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد علی شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در نخستین یادواره ملی شهید صیاد شیرازی، امیران و چهار هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، که پیش از ظهر امروز در سالن صبای صدا و سیما خراسان رضوی، برگزار شد، شهید صیاد شیرازی را افتخار استان و کشور نامید.

 

وی با بیان این که واژه شهید در بین مردم از احترام خاصی برخوردار است، گفت: برخی از واژه ها مانند استاد، دکتر، مهندس و غیره از یک ویژگی خاصی برخوردار است، اما در مذهب و مکتب ما و نیز کسانی که با مکتب اسلام آشنا هستند، واژه شهید گویی نوری از خود تلألو و این واژه را زنده می کند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این سخن خداوند که می فرماید: «شهیدان زنده اند و حیات اساسی آن ها بعد از شهادت شروع می شود»، اظهار کرد: شهیدان با جهاد و نثار جان خود از جایگاه والایی در نزد خداوند برخوردارند، به گونه ای که در دستور فقهی ما است، کسی که برای اعتلای کلمه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» به کارزار رفت و کشته شد، شهید است، او را غسل ندهید و کفن نکنید، فقط بر او نماز بخوانید و با لباس رزم دفن کنید.

 

وی در خصوص مقام والای شهید، خاطرنشان کرد: شهید به گونه ای است که  امام سجاد(ع)  می فرمایند: «به تنها گروهی که بدون بازخواست و حساب و کتاب اعلام می شود، وارد بهشت شوید، شهدا هستند.» و پیامبر اکرم(ص) در خصوص علت این که شهیدان در قبر حساب و کتاب نمی شوند، می فرمایند: «شهید وقتی شمشیرش را برمی دارد و در جبهه مبارزه می کند، امتحان او کامل شده است».

 

حجت الاسلام  شهیدی با بیان این که جامعه مدیون شهید، است، گفت: واژه شهید پرافتخار برای جامعه اسلامی است. شهید به جامعه خدمت می کند و جامعه مدیون او است. با وجود این که خیلی ها از قبیل مخترع ها، مکتشفین، فیلسوف، پزشک و غیره به مردم خدمت می کنند، اما عزت شهید بالاتر است، چون آرامش را برای جامعه تأمین می کند و کار بقیه افراد وقتی به نتیجه می رسد که آرامش و امنیت در کشور حاکم باشد.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که می فرمایند: « شهدا شمع محفل بشریت اند»، اظهار کرد: شهدا می سوزند، اما به جامعه روشنی می دهند. بعد از انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی شاهد فداکاری و ایثار آن ها بوده ایم.

 

وی به خانواده های شاخص در بین خانواده های شهدا اشاره و تصریح کرد: 84 خانواده شهید در کشور داریم که هریک 5 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند و 64 خانواده شهید نیز هر کدام 4 شهید دارند و مقاوم ایستاده اند و همین ها بودند که انقلاب را حفظ کردند.

 

حجت الاسلام  شهیدی، مهمترین ویژگی شهید صیاد شیرازی را ایمان او عنوان و اظهار کرد: وی با وجود این که فرمانده بود، هر کجا احساس می کرد کار سخت است خود پیشقدم می شد و بسیاری از کارها را خود انجام می داد، فردی شجاع و مقاوم بود، پشتکار داشت و تلاش بسیار برای ایجاد همدلی و همزبانی بین  ارتش و سپاه می کرد.

 

ضرورت احیای فرهنگ ایثار و شهادت

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: این فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ عاشورا است. امروز والدین، همسران و خانواده های شهدا وظیفه حفظ خون شهدا و ایثارگران را دارند و آن را به نسل بعد منتقل کنند.

 

وی افزود: اگر بعد از 1400 سال شیعه با وجود این همه توطئه که علیه او همیشه بوده، باقی مانده است به خاطر فرهنگ عاشورا است. باید این فرهنگ را به نسل سوم و چهارم منتقل کنیم.

 

حجت الاسلام  شهیدی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت را در مسأله هسته ای باید پیاده کنیم، اظهار کرد: در مسائل هسته ای باید به خواسته های مردم توجه داشت و پیرو رهبر معظم انقلاب بود./1310/پ202/ب5
 

ارسال نظرات