۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۵۴۶۶۶
وزیر آموزش و پرورش:

پیشرفت و توسعه جامعه برعهده مادران است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه مردم در تعلیم و تربیت مطلوب قرار دارد، گفت: وظیفه پیشرفت و توسعه جامعه توسط مادران انجام می گیرد.
فاني فاني فاني فاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش یاس مهربانی که با همت آموزش و پرورش ظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره)، گفت: بنا بر نظر امام خمینی(ره) از دامن زن مرد به معراج می رود، اگر به دنبال یک جامعه توسعه یافته هستیم باید بدانیم این جامعه توسط آحاد توسعه یافته در ارتباط بوده و در صورت توسعه همه جانبه مردم جامعه به سمت پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد.

 

وی افزود: لازمه پیشرفت و توسعه مردم در تعلیم و تربیت مطلوب قرار داشته و این وظیفه توسط مادران جامعه انجام می گیرد.

 

فانی با بیان این که آموزش و پرورش در کنار مادران، وظیفه تربیت فرزندان جامعه را برعهده دارد، تصریح کرد: نیمی از معلمان آموزش و پروش زنان این جامعه هستند، تربیت دختران کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اقدامات جدید آموزش و پرورش در راستای تربیت و توسعه دانش آموزان دختر، ابراز داشت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، توزیع متوازن رشته ها در دوره متوسطه، در تمام شاخه ها، ما اولویت های برنامه توسعه آموزش و پرورش دنبال کرده و این مسیر در توسعه پایدار آینده جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

 

اصغر فانی در ادامه اظهار داشت: دفتر امور رسیدگی به امور زنان در آموزش و پرورش علاوه بر وظایف اصلی خود وظیفه تربیت دختران در نقاط دورافتاده و عشایری را بر عهده دارد.

 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در کنار آموزش دختران دانش آموز و اهمیت آموزش و پرورش، فرهنگیان فرهیخته ای در بین خواهران وجود داشته و بنابر ارزیابی واحدهای آموزشی، مدیران زن در آموزش و پرورش اثر بخش تر و موفق ترند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش معلمان سرپرست خانوار، گفت: حدود 14 هزار همکار در آموزش و پرورش وجود داشته که علاوه وظیفه تعلیم، سرپرستی خانوار خویش را برعهده دارند به همین دلیل تلاش می کنیم توجه بیشتری به این همکاران توجه بیشتری صورت گیرد./811/پ202/ج

ارسال نظرات