۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۵۴۷۰۹
رییس مجلس شورای اسلامی:

والده حجت الاسلام ابوترابی فرد با پرورش فرزندان صالح در مسیر تحق آرمان‌های انقلاب حرکت کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید علو درجات را برای بانو محبوبه سادات علوی قزوینی از خدای متعال خواستار باشیم که توانسته با پرورش فرزندانی این چنین در مسیر تحق آرمان‌های انقلاب موثر باشد.
لاريجاني علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز( 24 فروردین ماه) در مراسم تشییع بانو محبوبه سادات علوی قزوینی، مادر حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ چیزی به اندازه قدر و منزلت مادر در تربیت فرزندان موثر نیست و باید نوع تربیت آن را در مسیر پرورش شخصیت‌های بزرگ مورد بررسی قرار داد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اگر همه تاریخ را ورق بزنیم نقش مهم مادران را در تربیت فرزندانی که اشخاص نمونه‌ای و برجسته ای هستند، مشاهده می‌کنیم، بر این اساس بانو علوی قزوینی نیز فردی پرهیزکار و انقلابی بود که توانست فرزندی چون حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی پرورش دهد.

وی ادامه داد: از سلوک و رفتار حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی نقل‌های فراوانی است که من بخشی از آن را در گذشته در خدمت مردم قزوین اعلام کرده‌ام و این سلوک نشان از مادری نمونه دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مرد بزرگ تاثیرات فراوانی در تاریخ دفاع مقدس داشته که فراموش نشدنی است و این تاثیر گذاری به دلیل شیرپاک، تربیت صحیح و پرهیزکاری مادر وی است.

وی ادامه داد: دیگر فرزندان بانو علوی قزوینی نیز دارای حسنات اخلاقی فراوانی هستند، از جمله حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نیز انسانی با اخلاق و کوشا است؛ زندگی این مادر و فرزندپروری او نمونه یک حیات طیبه است که می‌توان به عنوان الگو در جامعه مشاهده کرد.

لاریجانی در پایان گفت: باید علو درجات را برای بانو محبوبه سادات علوی قزوینی از خدای متعال خواستار باشیم که توانسته با پرورش فرزندانی این چنین در مسیر تحق آرمان‌های انقلاب موثر باشد.

همچنین سعید حدادیان، مداح اهل بیت(ع) نیز در این مراسم به ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) پرداخت.

گفتنی است در این مراسم، جمعی از نمایندگان مجلس از جمله توکلی، دهقان، حجت الاسلام حسینی، عباسپور، رحمانی و برخی دیگر حضور داشتند.

همچنین مرتضی روزبه استاندار قزوین، شیخ قدرت علیخانی، مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص، و مدیران استانی در مراسم تشییع بانو علوی قزوینی شرکت داشتند؛ این مراسم با حضور مردم قزوین و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد./848/پ202/ج

ارسال نظرات