۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۵۴۷۱۴
استاندار خراسان رضوی:

شهید صیاد شیرازی از تفرقه و اختلاف به شدت گریزان بود

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی، به روحیه وحدت گرای شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار به شدت از تفرقه و اختلاف گریزان بود و برای ایجاد وحدت بین همگان تلاش می کرد؛ در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به سال همدلی و همزبانی نام گذاری کردند، ضرورت شناخت این روحیه وحدت گرا بیشتر احساس می شود.
عليرضا رشيديان، استاندار خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز در اولین یادواره ملی شهید صیاد شیرازی، امیران و 4 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، که در سالن صبای صدا و سیما خراسان رضوی، برگزار شد، گفت: شهید صیاد شیرازی در قلب همه ما جا دارد و همه ما نسبت به این شهید بزرگوار ارادت داشته و داریم و خاطراتی کم و بیش در ذهن، دل و خود داریم.

 

 

وی با بیان این که یادواره شهدا صرفا یک مراسم بزرگداشت نیست که زمانی طرح و تمام شود، تصریح کرد: یادواره شهدا فرصتی است که شهدا با فداکاری و جانبازی خود برای عزت این کشور آفریدند به نسل بعد منتقل و برای آیندگان حفظ شود.

 

 

رشیدیان خاطر نشان کرد: سخن گفتن در خصوص همه ابعاد وجودی این شهید بسیار مشکل است و برای این که حق را در مورد این سرباز سرافراز بیان کنیم، شاید تنها بتوان واژه هایی را از رهبر معظم انقلاب در خصوص این شهید فرمودند، را بیان کنیم.

 

 

استاندار خراسان رضوی، به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید سپهبد صیاد شیرازی اشاره و اظهار کرد: امام خامنه ای می فرماید:« صیاد ما دلی نورانی داشت، همه کسانی که از نزدیک با صیاد تعامل داشتند دل نورانی ایشان را حس می کردند، سرشار از عشق و ایمان بود، وفادار به آرمان  های الهی در وجود او نهادینه شده بود،  پرهیزگار، فداکاری پاک نهاد بود و در هر گوشه ای از سرزمین پهناور نشانه فداکاری و ایثار این سرباز فداکار قابل مشاهده است».

 

 

وی با بیان این که شهدا منشأ قدرت، عزت و سربلندی بودند، هستند و خواهند بود، گفت: تاریخ انقلاب اسلامی ایران پر از فداکاران و ایثارگرانی است که جوانی و سلامت خود را به پای این مرز و بوم ریختند و مانند ستاره درخشیدند اما گاهی برخی  از این ستارگان درخشش بیشتری داشتند. دفاع مقدس فرصتی بود که این جواهر وجودی مردان بزرگ به ظهور رسید، صیاد یکی از کسانی بود که به خوبی درخشید.

 

 

رشیدیان، شهدا را در منطقه و بین الملل مظهر قدرت دانست و افزود: سربازان حوزه دیپلماسی ما، فرزندان ملت که در عرصه مذاکرات تلاش می کنند، انچه به آن ها در برابر ابرقدرت ها اقتدار  می دهد، ایثارگری و خون شهدان است.

 

 

استاندار خراسان رضوی،  شجاعت را یکی از صفات بارز شهید صیاد شیرازی عنوان و اظهار کرد: وی فاتح و شجاع در کار خود ایستاد و آن قدر در دفاع مقدس به پیکره دشمن ضربه زد که حتی بعد از اتمام جنگ تحمیلی این ضربه را فراموش نکرد و در اسنادی که به دست آمد، صدام پیگیر ترور این شهید بزرگوار بود و منافقین ابزار این انتقام گیری بودند.

 

 

وی به دیگر خصوصیات شهید صیاد شیرازی اشاره و تصریح کرد: صیاد شیرازی دلی نورانی و قلبی مطمئن داشت و نه تنها در مسیر حق، معنویت، دیانت و تقید به ارزش های دینی، پیشتاز بود، بلکه دیگران را نیز به این راه ترغیب و تشویق می کرد و هیچ گاه از دشمن نهراسید.

 

 

رشیدیان، به روحیه وحدت گرای شهید صیاد شیرازی اشاره و خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار به شدت از تفرقه و اختلاف گریزان بود و تلاش در ایجاد وحدت بین همگان می کرد. شاید در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به  سال همدلی و همزبانی نامگذاری کرده اند، ضرورت شناخت این روح وحدت گرا بیشتر باشد. باید بیشتر از این شهید بزرگوار بیاموزیم.

 

 

استاندار خراسان رضوی، شجاعت و مدیریت را از دیگر ویژگی های شهید صیاد شیازی عنوان و اظهار کرد: قدرت مدیریت و هماهنگی و  انعطاف او باعث شده بود جایگاه بی بدیلی در سازمان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی پبدا کند. در تمام مقاطع پس از انقلاب چه در دوره تحرکات ضد انقلاب و شورهای قومی به خصوص غرب کشور خوش درخشید./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات