۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۵۴۷۴۵
سخنگوی وزارت امور خارجه:

اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی نادرست است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: راهکار سیاسی و گفت و گوی یمنی ـ یمنی با مشارکت همه احزاب، گروه­ها و جریان­های سیاسی ـ اجتماعی و تشکیل حکومت وحدت ملی تنها راه حل عبور از بحران جاری و جلوگیری از کشته­شدن انسان­های بی گناه می­باشد.
مرضيه  افخم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات غیر دقیق وزیر خارجه عربستان سعودی و مردود دانستن اتهام دخالت کشورمان در یمن اظهار داشت: مقام سعودی در حالی از مداخله در امور یمن صحبت می­کند که بیش از دو هفته است نیروهای نظامی این کشور با زیر پا گذاشتن قوانین و موازین شناخته شده بین­المللی با هدف قرار دادن زیر ساخت­ها و مراکز مسکونی یمن، صدها نفر از مردم بی­گناه و کودکان و زنان این کشور را به خاک و خون کشیده­اند و حاضر به شنیدن درخواست­های مشروع بین­المللی برای توقف جنگ علیه یک کشور و ملت بی دفاع نیستند.

 

افخم افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس مواضع اصولی خود ضمن درخواست توقف هرگونه عملیات نظامی علیه یمن بر ارسال سریع کمک­های انسان دوستانه شامل کمک­های دارویی، غذایی تأکید دارد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان ساخت: یمن کشوری مستقل و دارای مردمی فهیم و هوشمند بوده و هیچ کشوری را مسؤول امور کشورشان نمی­دانند.

 

وی با تأکید بر اینکه استمرار حملات نظامی نه تنها مشکلات یمن را حل نکرده، بلکه آن را پیچیده­تر خواهد کرد، افزود: راهکار سیاسی و گفت و گوی یمنی ـ یمنی با مشارکت همه احزاب، گروه­ها و جریان­های سیاسی ـ اجتماعی و تشکیل حکومت وحدت ملی تنها راه حل عبور از بحران جاری و جلوگیری از کشته شدن انسان­های بی گناه می­باشد./822/د102/ش

ارسال نظرات