۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۵۴۷۴۷
معاون تهذیب مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی:

زن در الگوی سبک زندگی اسلامی کانون خانواده است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره) با اشاره به این‌که نقش اصلی و فیلتر ورود و خروج خوراک‌های فرهنگی و فکری خانواده و اعضای این نهاد مقدس به عهده مدیر این کانون است، عنوان کرد: زن به‌عنوان اصلی‌ترین شخصیت در خانواده این نقش را ایفا می‌کند.
حجت‌الاسلام حميدرضا حسني، معاون تهذيب مدرسه آيت‌الله مجتهدي تهراني

حجت‌الاسلام حمیدرضا حسنی، معاون تهذیب مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که در سبک زندگی اسلامی باید عفت مثال‌زدنی حضرت صدیقه طاهره (س) که در جای‌جای زندگی شخصی ایشان برجسته بوده است الگو و اسوه مناسبی برای زیست اسلامی ‌باشد، اظهار کرد: چنین مدلی در الگوی زیست اسلامی برای تحکیم بنیان خانواده‌های امروزی که سست شده یک راهبرد است.

 

وی افزود: در جهان امروز فراموش‌شدن حیا و عفت موجب تزلزل بنیان خانواده‌ها شده است.

 

حجت‌الاسلام حسنی بی‌اخلاقی‌هایی که در جامعه به وجود آمده و باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود را ریشه در بی‌اخلاقی‌های موجود در جامعه اسلامی دانست و گفت: بی‌اخلاقی‌هایی که در خانواده‌ها به وجود می‌آید منجر به تهدید امنیت اجتماعی در آینده آن جامعه می‌شود.

 

وی ادامه داد: از مصادیق مهم و بارز این بی‌اخلاقی‌ها بی‌حیایی و بی‌عفتی بانوان در جامعه اسلامی است.

 

معاون تهذیب مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره) با اشاره به این‌که نقش اصلی و فیلتر ورود و خروج خوراک‌های فرهنگی و فکری خانواده و اعضای این نهاد مقدس به عهده مدیر این کانون است، عنوان کرد: زن به‌عنوان اصلی‌ترین شخصیت در خانواده این نقش را ایفا می‌کند.

 

وی افزود: مطمئناً ارتقا و تنزل این امر به شیوه فکری در جامعه نقش اول این مهم به‌حساب می‌آید در حقیقت احیای تفکر اسلامی در خانواده بر عهده زن و مادر خانواده است.

 

حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به این‌که فرد فرد اعضای یک جامعه در تربیت جامعه می‌توانند نقش داشته باشند، گفت: سهم بعضی از این افراد زیاد و تأثیرگذار است و بانویی که برخاسته از دل اسلام و بایدها و نبایدهای این مکتب است مطمئناً سهم بسزایی در دینی کردن تربیت جامعه دارد.

 

وی ادامه داد: ابزار شدن زن در جامعه امروز به خاطر طرز فکر زنان و استحاله شدن بینش و تفکر آنان است.

 

 معاون تهذیب مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره) با اشاره به این‌که اگر زنی نقش اصلی مادری و همسری خود را فراموش کند و نقش‌های دیگری همچون اشتغال های نامتعارف را برگزیند خطری بزرگ جامعه و آینده آن را تهدید می‌کند، ابراز کرد: در حقیقت زن زندگی فردی خود را تبدیل به زندگی ابزاری کرده است.

 

وی افزود: در حقیقت در این نگاه زن برای تفکرات اومانیسمی جامعه خود را آماده کرده است در مقابل نیز جامعه از او استفاده ابزاری و تبلیغاتی می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به این‌که باید نوع نگاه توقعات زنان را به سمت‌وسوی دینی و اسلامی سوق داد و تعریف غلط آن‌ها از نقش‌هایشان را در جامعه اسلامی عوض کرد، اظهار کرد: این بدان معنا نیست که زن به شکل زمان حضرت زهرا (س) زندگی کند.

 

وی ادامه داد: در حقیقت باید زن در جامعه امروزی مناسب و بر ‌حسب زمان خود به‌گونه‌ای که جامعه اسلامی ظرفیت پذیرش حضور زنان در اجتماع و سیاست را داشته باشد حضور یابد و نقش‌های اسلامی بپذیرد.

 

معاون تهذیب مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره) با بیان این‌که زنان می‌توانند حضوری پررنگ‌تر در جامعه داشته باشند، گفت: البته این حضور به‌گونه‌ای باید باشد که مستلزم زیر پا گذاشتن حدود اسلامی و بازماندن از وظایف همسری و مادری را در پی نداشته باشد.  

 

وی افزود: زنان در اجتماعات و مراکز فرهنگی که احتیاج به حضور با جنس مخالف و خارج شدن از حدود شرعی باشد تأثیرگذار که نیستند بلکه در مقابل باعث به‌هم‌ریختگی زن و اطرافیان وی و جامعه می‌شوند./921/ت302/ی

ارسال نظرات