۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۵۴۷۴۹
همزمان با هفته زن و گرامیداشت مقام مادر؛

مرحله استانی طرح ملی «کوثر رسالت» در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته زن و گرامیداشت مقام مادر، مرحله استانی سومین دوره طرح ملی کوثر رسالت در این استان آغاز شد.
طرح ملي كوثر رسالت

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از آغاز اجرای مرحله استانی سومین دوره طرح ملی کوثر رسالت، همزمان با هفته زن و گرامیداشت مقام مادر در خراسان شمالی خبر داد.

 

وی اضافه کرد: این طرح همزمان با ایام میلاد حضرت فاطمه(س)، در قالب مسابقه و رقابت با هدف آشنایی بیش از پیش اقشار مختلف جامعه علی الخصوص جوانان با سیره و فضائل و مناقب دخت نبی مکرم اسلام(ص) و ترویج و تبیین فرهنگ فاطمی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان برترین الگوی ولایتمداری و دفاع از حریم اهل بیت(ع) برگزار می شود.

 

شیرازیان با اشاره به این که طرح ملی کوثر رسالت در چهار بخش رقابتی تفسیر سوره کوثر، نمایشنامه نویسی، عکاسی و نقاشی در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: طرح رقابتی مزبور دارای موضوعاتی نظیر ولایتمداری و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در پرتو فرهنگ فاطمی، سبک زندگی اسلامی در سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س)، حجاب و عفاف فاطمی و نقش آن در جامعه، حضرت فاطمه زهرا(س) در آینه آیات قرآن و روایات خصوصا مفاهیم و تفسیر سوره کوثر، نقش مادر در مدیریت خانواده، فرزندآوری و تربیت صحیح فرزندان در سیره فاطمی، ساده زیستی و نقش آن در تحکیم خانواده در فرهنگ فاطمی و نیز جایگاه هنر و رسانه در فرهنگ سازی سیره فاطمی است.

 

وی با تشریح شرایط شرکت در بخش مسابقه ای تفسیر سوره کوثر در این طرح، افزود: علاقه مندان به شرکت در این بخش می توانند با مراجعه به کتاب «کوثر قرآن» تألیف حجت الاسلام محسن قرائتی و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره بزرگ جوانان مسجد، طرح متن تفسیر سوره مبارکه کوثر و سؤالات مسابقه را دریافت کنند.

 

شیرازیان اضافه کرد: شرکت کنندگان در این مسابقه برای ارسال پاسخ سؤالات می توانند به دو صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی طرح کوثر رسالت سایت جشنواره بزرگ جوانان مسجد و یا به روش پیامکی در قالب ارسال یک عدد هفت رقمی از چپ به راست به سامانه پیامکی 10008940451 با ذکر نام و نام خانوادگی، نشانی و استان محل سکونت خود اقدام کنند.

 

به گفته وی در بخش مسابقه ای عکاسی این طرح نیز عکاسان و شرکت کنندگان می توانند در دو گروه آماتور و حرفه ای حداکثر 10 قطعه عکس خود را با موضوعات اعلام شده به این دبیرخانه ارسال کنند.

 

شیرازیان با اشاره به بخش مسابقه نقاشی طرح کوثر رسالت، افزود: این بخش نیز در دو رده سنی هفت تا 12 سال و 13 تا 18 سال و با موضوعات حضرت زهرا(س) و دفاع از ولایت، من حجابم را دوست دارم، مادران آسمانی، انس با قرآن و نماز در فرهنگ فاطمی و مسجد محله ما برگزار می شود.

 

به گفته وی در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی این طرح نیز هر شرکت کننده می تواند در موضوعات اعلام شده دو اثر نمایشنامه ای خود که پیش از این در هیچ کدام از جشنواره های فرهنگی هنری شرکت داده نشده است را برای شرکت در این طرح به دبیرخانه مرحله استانی ارسال کند.

 

شیرازیان اظهار کرد: مهلت ارسال آثار در بخش های چهارگانه فوق  به دبیرخانه استانی طرح ملی کوثر رسالت بیستم مردادماه امسال بوده و پس از آن آثار ارسالی در دبیرخانه استانی ارزیابی و داوری شده و آثار برگزیده به مرحله کشوری ارسال می شوند.

 

وی ادامه داد: آثار راه یافته به مرحله کشوری طرح کوثر رسالت همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) داوری شده و برگزیدگان نهایی در مراسم اختتامیه طرح کوثر رسالت که همزمان با عید غدیر خم به میزبانی استان اردبیل برگزار می شود، معرفی و تجلیل خواهند شد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد  خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به پایگاه اینترنتی www.javananemasajed.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های 32237327 و 32237402 تماس بگیرند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات