۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۵۴۷۵۰
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

خادم شهدا بودن از هر پست و مقامی بالاتر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: خادم شهدا بودن از هر پست و مقامی بالاتر است و پاسداشت راه، یاد و هدف شهیدان ادای دین به رهروان حقیقی صراط مستقیم و پاسداران حریم حق است.
مراسم تجليل از خادمان اجلاسيه شهداي دامغان مراسم تجليل از خادمان اجلاسيه شهداي دامغان مراسم تجليل از خادمان اجلاسيه شهداي دامغان مراسم تجليل از خادمان اجلاسيه شهداي دامغان مراسم تجليل از خادمان اجلاسيه شهداي دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در آیین تجلیل از خادمان برگزاری اجلاسیه بزرگ سرداران و 625 شهید شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه موقت، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران دستگاه‌های این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهدا کشته‌شدگان راه حفظ پاکی‌ها و پاسداری از راه و هدف آنان دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی هستند.

 

وی شهدا را اسوه‌های ایثار ملت مقاوم ایران برشمرد و با اشاره به موفقیت‌های جوانان کشورمان در دستیابی به چرخه انرژی صلح آمیز هسته‌ای، علی رغم فشار‌ها، تهدید‌ها و تحریم‌ها، افزود: موفقیت هسته‌ای برای همه کشور‌هایی که به این دانش دست پیدا کرده‌اند حدود 60 سال به طول انجامید، اما جوانان ما حرکت اصلی خود را از سال 69 شروع کرده و تا سال 85 حماسه‌ای علمی آفریدند.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حاکمیت ارزش‌ها بر جامعه ایران اسلامی را موجب سرعت یافتن پیشرفت علم متعهد و در خدمت بشریت دانست و گفت: بی‌تردید دانشمندان جوان هسته‌ای ما حضور شهدا را در طول این 15 سال همواره در کنار خود احساس کرده‌اند.

 

رستمیان با بیان اینکه یادواره‌ها و اجلاسیه‌ها می‌توانند تنها بخشی از عظمت وجودی شهدا را به نمایش بگذارند، خاطر‌نشان کرد: متأسفانه هر روز شاهد از دست رفتن پدران و مادران شهدا و گاه همرزمان و خانواده آنان هستیم، از این‌رو یادگار‌ها، خاطرات، ویژگی‌ها و خصایص و وصایای شهدا باید به‌عنوان گنجینه‌ای معنوی برای نسل‌های آینده که شهدا، خانواده و همرزمان آنها را درک نخواهند کرد، حفظ شود.

 

شهدا خشنودی خداوند را بر آسایش و حیات خود ارجح دانستند

 

سید محمد رضا حسینی، فرمانده سپاه ناحیه دامغان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های شکوهمند و خالصانه جوانان و بسیجیان شیفته فرهنگ ایثار و شهادت و تمامی نهاد‌ها، ادارات و مسؤولان در برگزاری باشکوه اجلاسیه سرداران و 625 شهید سرافراز این شهرستان در هفته پایانی بهمن‌ماه 93 اظهار داشت: اجلاسیه شهدای شهرستان دامغان نمونه عینی همدلی و همزبانی بود.

 

وی اجلاسیه شهدا را بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی شهرستان دامغان در سال 93 برشمرد و ضمن اظهار امیدواری نسبت به ماندگار بودن آثار معنوی این حرکت فرهنگی، تصریح کرد: شهدا اسوه‌های اخلاص و ایمان هستند که خشنودی خداوند را بر آسایش و حیات خود ترجیح دادند زیرا به‌درستی دریافته بودند که رستگاری جز در پناه خشنودی پروردگار حاصل نمی‌شود.

 

دبیر اجلاسیه شهدای دامغان با بیان اینکه خودپسندی در اندیشه شهدای والامقام ما راه نداشته و این مهم در وصایای آنها به اثبات رسیده‌ است، خاطر‌نشان کرد: شهدا با دل کندن از خانواده و دل بستگی‌ها و ارزش‌های زود‌گذر و فناپذیر مادی، رضای خدا را اصل و اساس سعاتمندی و جاودانگی دانستند و عاملان حقیقی به این ادراک الهی شدند.

 

حسینی تلاش‌های قریب به 10 ساله ستاد کنگره شهدای شهرستان دامغان برای جمع آوری آثار، یاد‌گار‌ها، خاطرات و وصایای شهدا و تلاش بیش از یک ساله اعضای دبیرخانه برگزاری اجلاسیه شهدای این شهرستان را مجاهدتی فرهنگی خواند و افزود: امیدواریم بتوانیم در مسیر برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و 3000 شهید استان سمنان در اردیبهشت‌ماه نیز وظیفه خود را به‌درستی ایفا کنیم.

 

گفتنی‌است، ارائه گزارشی از روند آماده‌سازی و برگزاری برنامه‌های اصلی و جانبی اجلاسیه شهدای شهرستان دامغان از سوی محسن امینیان مسؤول دبیرخانه این اجلاسیه و تجلیل از دست‌ اندرکاران، تلاشگران، حامیان و خادمان این آیین از جمله خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، از دیگر بخش‌های این مراسم بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات