۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۵۴۸۲۱
امام جمعه بهشهر:

فرهنگ فاطمی الگویی جامع برای تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر‌ گفت: شناخت شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) ضرورتی مهم برای عصر حاضر است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جمع کمیته بانوان دستگاه های اجرایی این شهرستان با گرامیداشت ایام میلاد دخت نبی اکرم(ص) افزود: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) سراسر درس و پند است که جوانان ما باید از مطالعه در زندگی این بانوی بزرگ، غفلت نکنند.

 

وی با بیان این که رسالتی که زنان زهرایی در دنیای کنونی بر عهده دارند بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: بانوان جامعه اسلامی باید با تدبر در زندگی سراسر نورانی این بانوی آسمانی، زندگی سعادتمندی را برای خود رقم بزنند.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: شناخت و تبیین سراسر زندگانی و همه لحظه‌های حیات ایشان، از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا هر کسی در این مسیر گام بردارد می‌تواند با تامل در زندگی این بانوی بزرگوار اسلام و حامی بزرگ ولایت، به جایگاه معنوی رفیع دست یابد.

 

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که بانوان جامعه اسلامی تنها حضرت فاطمه(س) الگو خود قرار دهند، تصریح کرد: زنان جامعه در همه زمینه‌ها به ویژه در مقوله حجاب باید به حضرت فاطمه(س) اقتدا کنند و در جایگاهی که اسلام برای زن تعیین کرده، قدم بردارند.

 

وی افزود: دخت نبی مکرم اسلام، الگو و پیشوای همه بشریت است و در پاکی انسان بی نظیری است که خداوند در آیه «تطهیر» به پاکی حضرت فاطمه(س) شهادت و گواهی داده و حضرت فاطمه و فرزندانش جزو اهل‌بیت پیامبر(ص) هستند.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که خداوند سوره ای را برای فاطمه زهرا(س) نازل کرد، افزود: خداوند در این سوره خطاب به پیامبر فرمودند ما به تو کوثر بخشیدیم و این نشان دهنده آن است که ارزش و فضیلت مقام حضرت فاطمه(س) بسیار بالا است.

 

وی با بیان این که شیعه فرهنگ خود را مدیون حضرت زهرا(س) هست، افزود: حضرت فاطمه(س) شهیده دفاع از ولایت و امامت است و همه ما باید با همه توان از ولایت دفاع کنیم.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که فرهنگ فاطمی باید در متن زندگی مردم نهادینه شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ جامعه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فاطمی شود. 

 

وی گفت: آحاد مسلمانان و به ویژه جوانان و نوجوانان باید در راستای تبیین ابعاد شخصیتی و زندگی ایشان گام بردارند تا به این وسیله حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگو برای خود انتخاب کنند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات