۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۵۴۸۳۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ دیدار فرمانده سپاه عاشورا با مدیرکل جدید صداوسیما، تمدید مدت ارسال آثار به دومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری و نامگذاری یک خیایان در تبریز به نام شهید آوینی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
سردار کريميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، رسانه به ویژه صدا و سیما را مهم‌ترین قرارگاه‌ مقابله با جنگ نرم و رسانه ای دشمن دانست و اظهار داشت: اگر ارزش‌های انقلابی با زبان هنر بازگو شود، تأثیرگذاری بیشتر و بهتری خواهد داشت.


وی با بیان این‌که امروز دشمنان اسلام و انقلاب با تمام توان، فرهنگ و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند، گفت: صداوسیما می تواند با تولید برنامه های مناسب و فاخر و بابصیرت افزایی و اطلاع‌رسانی هدفمند، نقش اساسی در مقابله با هجمه های رسانه ای دنیا ایفا کند.


سردار کریمیان با تأکید بر این‌که فعالان رسانه‌ای باید بدانند که فعالیت آنها بسیار مقدس است، خاطرنشان کرد: برای نشر ارزش‌های دینی و دفاع مقدس، صدا و سیما حضوری فعالانه و مخلصانه داشته است، به طوری‌که با انعکاس این برنامه ها شاهد نهادینه شدن روحیه ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جدید هستیم.


همچنین سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در سخنانی تفکر حاکم بر تولید برنامه های صداوسیما را تفکر بسیجی عنوان کرد و گفت: همکاران این مرکز با بهره‌گیری از تفکر بسیجی، عامل خلق آثار ارزشمند و ماندگاری شده‌اند.


وی ادامه داد: فعالان در رسانه‌ملی جمهوری اسلام ایران با رصد مواضع و اهداف دشمنان نظام، همسو با فرهنگ امام راحل، انقلاب اسلامی و شهدا ضمن طی مسیر رشد و تعالی، مانع از نفوذ هجمه نرم دشمن به فرهنگ اسلامی می‌شوند.


لطیفی با اشاره به لزوم به کارگیری ابزار هنر در معرفی پیام‌های انقلاب اسلامی ایران، گفت: نباید اجازه دهیم آثار و برکات انقلاب به فراموشی سپرده شود، وظیفه داریم به صورت مکرراین ارزش های ناب دینی را برای جوانان بازگو کنیم.


مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی افزود: دشمنان نظام و انقلاب با چهره هاییمتفاوت به جنگ با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی وارد شده اند و پرداختن به این موضوع دقت و ظرافت خاصی دارد.


تمدید مدت ارسال آثار به دومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری


مهدی محمد زاده، دبیرکل دومین جشنواره خلااقیت و نوآوری در هنر اسلامی و صنایع دستی از تمدید مدت ارسال آثار در بخش رقابت ملی تا 28 فروردین ماه خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در10 محور از 18 تا 28 اردیبهشت با مشارکت  سازمان همکاری اسلامی، بنیاد ملی نخبگان و شهرداری تبریز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.


رییس دانشکده هنرهای اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به استقبال گسترده هنرمندان از این جشنواره افزود: با توجه به درخواست مکرر هموطنان و علاقه‌مندان مبنی بر تمدید مدت ارسال آثار این مدت تا 28 فروردین تمدید شد.


وی افزود: ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و علاوه بر آن در شهر تبریز با مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره نیز امکان پذیر است.


نامگذاری یک خیایان در تبریز به نام شهید آوینی


حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: مقرر شده شورای نامگذاری اماکن و معابر شهر تبریز یکی از خیابان های مهم شهر را به نام شهید آوینی اختصاص دهد.


میلانی افزود: همایشی نیز تحت عنوان تجلیل از هنرمندان مقام آور از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و حوزه هنری استان در سالن اقبال آذر برگزار و کتاب های «شعر شیعی قفقاز» و «مروری بر آثار شهید آوینی» رونمایی شد.


وی تصریح کرد: همایش کتابت و اجتماع خوشنویسان نیز در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار شد که در این برنامه خوشنویسان فرازهایی از سخنان شهید آوینی را کتابت کردند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات