۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۵۴۸۶۲
از امروز؛

ثبت نام اعتکاف دانشجویی در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های استان خراسان شمالی از آغار ثبت نام اعتکاف دانشجویی در استان از بیست و پنجم فروردین ماه خبر داد.
اعتكاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عقیل فرزانه، معاون فرهنگی شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های استان خراسان شمالی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در استان، اظهار کرد: مراسم اعتکاف دانشجویی در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور در ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، مصادف با دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه، برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: ثبت نام در پنجمین آیین اعتکاف دانشجویی در استان خراسان شمالی از بیست و پنجم فروردین ماه شروع شده و تا پنجم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

به گفته حجت الاسلام فرزانه نام نویسی از متقاضیان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی در استان خراسان شمالی طی مهلت تعیین شده در دفاتر نهاد رهبری و امور فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال و علاقه مندی زیاد دانشجویان خراسان شمالی به ویژه دانشجویان دختر استان برای شرکت در آیین اعتکاف و نیز کمبود فضای مناسب برای برگزاری این مراسم معنوی، مصوب شده تا به هر دانشگاه برای نام نویسی دانشجویان دختر جهت شرکت در مراسم اعتکاف، سهمیه مشخص و محدودی اعلام شود و معتکفان از بین تمامی متقاضیان انتخاب شوند.

 

حجت الاسلام فرزانه اضافه کرد: امسال در آیین اعتکاف دانشجویی در استان خراسان شمالی از بین تمامی متقاضیان دانشجوی دختر 250 نفر و از بین دانشجویان پسر نیز 200 نفر برای شرکت در این مراسم انتخاب خواهند شد.

 

وی یادآور شد: با هدف بهره مندی تعداد بیشتری از دانشجویان از آیین انسان ساز اعتکاف، اولویت انتخاب با دانشجویانی است که برای نخستین بار در اعتکاف دانشجویی شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: امسال در استان خراسان شمالی مراسم اعتکاف دانشجویی دختران در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و اعتکاف پسران دانشجو در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار خواهد شد.

 

وی یادآور شد: پارسال همزمان با ایام البیض افزون بر معتکفان اقشار مختلف در مساجد پیش بینی شده؛ مراسم اعتکاف دانشجویی نیز با شرکت 500 دانشجوی خواهر و برادر در مسجد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشی و درمانی استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام حجت الاسلام سیدمحمد طاهری، مسؤول ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور امسال مراسم اعتکاف دانشجویی در 200 مسجد دانشگاه کشور برگزار می شود.

 

وی پیش بینی کرده بیش از 50 هزار دانشجو در سراسر کشور در آیین معنوی اعتکاف سال جاری در مساجد دانشگاه های مختلف شرکت داشته باشند.

 

به گفته مدیرکل فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اعزام مبلغان و شخصیت های مذهبی از برنامه های جانبی مراسم اعتکاف دانشجویی امسال خواهد بود و افزون بر این توانمندسازی ائمه جماعات دانشگاه ها با دو موضوع روانشناسی و شیوه های جذب جوانان و برگزاری دوره های ارتقاء دانش ائمه جماعات دانشگاه ها از جمله برنامه های امسال ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاههای کشور است.

 

لازم به یادآوری است، به موازات برگزاری آیین معنوی اعتکاف در مساجد شهرها و روستاها با حضور اقشار مختلف جامعه، مراسم اعتکاف دانشجویی نیز در مساجد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می شود.

 

بر اساس اعلام حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امسال ثبت نام متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در این استان از اول اردیبهشت تا دهم این ماه انجام می شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات