۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۵۴۸۸۶
مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی ارزیابی کرد؛

شیوه تدریس شبانه روشی موفق در نظام آموزشی حوزه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی قم شیوه تدریس مدارس شبانه را روشی موفق در سیستم آموزش حوزه ارزیابی کرد و گفت: سبک مدرسه شبانه که با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه برای مشتاقان معارف اهل بیت(ع) برگزار می شود یک سبک کاملاٌ تضمین شده است.
حجت‌الاسلام مهدي رامشک، مدير مدرسه آيت‌الله مجتهدي تهراني دوره آموزشي مدارس شبانه

حجت‌الاسلام مهدی رامشک، مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بابیان این‌که با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه، کلاس‌های شبانه برای مشتاقان معارف اهل‌بیت (ع) در این مدرسه راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: سبک ذی طلبگی شبانه در سیستم آموزشی برای آن دسته از عزیزانی است که مشغول به فعالیت‌های دیگری هستند.

 

وی افزود: تلاش کرده‌ایم در این کلاس‌ها از اساتید مجرّب و قوی استفاده شود چراکه این سبک آموزشی در حوزه علمیه یک سبک کاملاً تضمینی است.

 

مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی با بیان این که در برگزاری کلاس‌های شبانه از مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهران الگو گیری شده است، گفت: حوزه علمیه منتسب به امام زمان(عج) است و هر کس وارد آن شود به‌واسطه این انتساب شرافت پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: فعالیت مدرسه شبانه آیت‌الله مجتهدی تهرانی واحد قم یک سال پس از تأسیس رسمی خود مدرسه یعنی از سال 1388 شروع ‌شده است.

 

 حجت‌الاسلام رامشک با بیان این‌که خودم در سن 20 سالگی با ثبت‌نام در مدرسه شبانه آیت‌الله مجتهدی تهرانی واحد تهران وارد حوزه علمیه شده‌ام، گفت: جذابیت آیت‌الله مجتهدی باعث جذبم در این مدرسه شد.

 

مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی با بیان این‏که سبک مدرسه شبانه سبکی موفق در سیستم حوزوی است، عنوان کرد: سبک شبانه آیت‌الله مجتهدی نیز یک سبک خاصی بود.

 

وی افزود: شب‌ها آیت‌الله مجتهدی بعد از نماز مغرب و عشا منبری می‌رفتند و حدیثی را تلاوت می‌کردند، گفت: این منبر اخلاقی تمام علاقه‌مندان بازاری را جذب کرد و همه جمع می‌شدند و در کلاس‌ها شرکت کرده مشغول تحصیل می‌شدند.

 

حجت‌الاسلام رامشک بابیان این‌که آیت‌الله مجتهدی می‌فرمود حوزه‌های شبانه دست‌های تبلیغ دین است، ابراز کرد: شهید چمران از جمله شاگردان حوزوی بود که در دروس شبانه آیت‌الله مجتهدی حاضر می‌شد.

 

وی ادامه داد: طلاب شبانه کارایی تبلیغی بالایی دارند و سیستم تربیت طلبه در سبک شبانه آیت‌الله مجتهدی در حقیقت تربیت مدرس برای دین مبین اسلام بود./921/ت301/ی

ارسال نظرات