۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۵۴۸۹۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

متولیان فرهنگی بستر گرایش جوانان به هنر انقلابی را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که هنر انقلابی، هنری انسان ساز است، گفت: متولیان فرهنگی کشور می بایست بسترهای جذب و گرایش جوانان به هنر انقلابی را فراهم کنند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم توديع و معارفه مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در همایش گفتمان هنر انقلاب اسلامی که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان استان در محل سالن همایش های مدیریت بانک کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، اظهار کرد: شهید آوینی پشتوانه نظری و هنری برای هنرمندان نسل جدید کشور است.

 

وی با تأکید بر این که هنرمند می بایست به هدف و رسالت خود ایمان داشته باشد، افزود: شهید آوینی از جمله هنرمندانی بود که با انتخاب هدفی متعالی و با عشق و ایمان، هنر خود را در راستای خدمت به جامعه اسلامی به کار برد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که در همه رشته ها و زمینه ها به یک حجت موجه و یک الگوی مؤفق نیاز است، خاطرنشان کرد: در زمینه هنر انقلاب اسلامی نیز شهید آوینی بهترین پشتوانه و الگو محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اثر هنرمند انقلابی می بایست اصالت دینی و ولایی داشته باشد و اگر چه آرمان گرایی در هنر یک اصل به شمار می رود اما واقعیت شناسی و واقعیت بینی اصلی مهم تر از آرمان گرایی است چرا که آرمان ها با عبور و شناخت واقعیت ها، شکل هنری به خود می گیرند.

 

به گفته وی هنرمندان ایران اسلامی می بایست شکرگزار داشته ها و هنر خود باشند اما نباید در تولید آثار هنری و ارتقای سطح آثار قناعت پیشه کنند بلکه لازم است با همت بلند و سعی بیشتر تلاش کنند در زمینه هنری خود خط شکن باشند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر صداقت داشتن در هنر از سوی هنرمندان، اظهار کرد: هنرمندان انقلاب اسلامی باید مهارت را با صداقت در هم آمیخته و در عرصه رفتار نیز عمل خود را با اندیشه خویش تطبیق دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش هنرمندان در قوام و دوام نظام جمهوری اسلامی، افزود: هنرمندان در زمینه استحکام آرمان ها و ارزش های انقلابی و اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نقش ویژه ای دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی نیز یک هنر ناب بود که با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و رهبر معظم انقلاب نیز در این سال ها آن را هنرمندانه هدایت کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه افزود: خاصیت هنر، جاذبه آفرینی و هدایت افراد به سمت خویش است به همین دلیل می بایست مسؤولان و متولیان هنری و فرهنگی کشور بسترهای لازم برای جذب و گرایش بیشتر جوانان به سمت هنر انقلاب اسلامی را بیش از گذشته فراهم کنند چرا که هنر انقلاب اسلامی، هنری انسان ساز و آینده نگر است.

 

گفتنی است، در همایش گفتمان هنر انقلاب اسلامی در استان خراسان شمالی از شماری از هنرمندان فعال در عرصه بسیج هنرمندان استان تجلیل شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات