۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۵۴۹۱۴

اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر کتبی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان این که باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در استان استفاده شود، گفت: طرح تذکر کتبی یکدیگر از طرح‌های ستاد برای گوشزد کردن منکرات به مردم و مدیران است که پس از هماهنگی‌های لازم در استان عملیاتی خواهد شد.
امر به معروف و نهي از منکر، وظيفه فراموش شده

سید هادی موسوی زاهد، جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که رهبر معظم انقلاب از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب فراموش شده نام‌برده‌اند و این نشان دهنده آن است که در این حوزه فعالیت چشمگیری صورت نگرفته است، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و مردم و همچنین از فناوری‌ها روز چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی برای احیای این واجب فراموش شده استفاده شود.

 

وی با اشاره به این که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر روحانیان و طلاب باید به شکل جدی ورود کنند، افزود: در حال حاضر در استان ریاست، جانشین و دبیر ستاد احیا به ترتیب به عهده امام جمعه مرکز استان، استاندار و فرمانده سپاه گذاشته شده و سه تن از معاونان استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرای و قضایی به عنوان معاونان و مدیران ستاد احیای استان نیز در پیشبرد برنامه‌های ابلاغی همکاری دارند.

 

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان این که برای اجرای طرح تذکر لسانی از تمامی ظرفیت‌های استان استفاده خواهد شد: تصریح کرد: طرح تذکر لسانی در استان به صورت کتبی پس از انجام هماهنگی‌های لازم اجرا خواهد شد.

 

موسوی زاهد با اشاره به فضای انتخاباتی در سال جاری اظهار کرد: امسال با توجه به این که در آستانه برگزاری انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستیم یکی از برنامه‌های ستاد، جلوگیری و پیشگیری از وقوع منکرات سیاسی در جامعه است.

 

وی با اشاره به این که در خراسان جنوبی هماهنگی لازم برای انجام همگانی طرح تذکر لسانی انجام شده است، گفت: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح فضای ظاهری و چهره دینی جامعه که در اثر تبلیغات دشمن کم رنگ شده است بهبود یافته و میزان پایبندی مردم به امور دینی گسترش و افزایش یابد.

 

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان این که احیای این فریضه فراموش شده نوعی ادای دین به شهدای کربلا و شهدای دوران دفاع مقدس است، افزود: ما به عنوان کسانی که پیرو ولایت ائمه هستیم باید اولین شاخصه مسلمانان بودن خود را در جامعه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قرار دهیم.

 

موسوی زاهد ضمن قدر دانی از طلاب و نهادهای اجرایی که با ستاد همکاری دارند، یادآور شد: روحانیت و نهادهای اجرایی از مهم‌ترین ارکان برای موفقیت ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند./968/ت302/ب5

ارسال نظرات