۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۵۴۹۲۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

فعالیت بیش از 38 هزار جوان و نوجوان چهارمحال و بختیاری در 380 کانون فرهنگی مساجد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 380 کانون فرهنگی مساجد در این استان گفت: بیش از 38 هزار جوان و نوجوان استان چهارمحال و بختیاری در این کانون‌ها عضو هستند و با معارف دینی و ارزش‌های اسلام آشنا می‌شوند.
نشست اصحاب هنر و فرهنگ با امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، نقش هنر در تعالی فرهنگ جامعه و اتصال آن به آموزهای دینی را مهم و تعیین کننده دانست و افزود: نباید از نقش و جایگاه بسیار مهم اصحاب فرهنگ و هنر غافل شد بلکه باید از این ظرفیت به شکل مطلوب بهره برد.

 

وی همچنین به تشریح مهم‌ترین سرفصل‌های فعالیت‌های فرهنگی در این استان در سال جاری پرداخت و گفت: در سال جاری در 12 موضوع که همه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را شامل می‌شود، برنامه‌ریزی شده است.

 

کارگران، ترویج زبان فارسی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توجه ویژه به شورای فرهنگ عمومی و فعال کردن قرارگاه فرهنگی، ساماندهی محیط‌های فرهنگی شهر، معرفی مفاخر برجسته استان، ارتقای کمی و کیفی فعالیت مطبوعات و اصحاب رسانه، توسعه بیش از پیش کانون‌های مساجد و ارتقای فرهنگ عمومی استان را از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی این استان درسال جاری برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 380 کانون فرهنگی مساجد در این استان تصریح کرد: بیش از 38 هزار جوان و نوجوان استان چهارمحال و بختیاری در این کانون‌ها عضو هستند و با معارف دینی و ارزش‌های اسلام آشنا می‌شوند.

 

این مقام مسؤول از اهدای بیش از 12 هزار و 685 جلد کتاب به مراکز فرهنگی این استان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: سال گذشته برای حمایت از نویسندگان و کمک هزینه به منظور چاپ آثار آنان 120 میلیون تومان در نظر گرفته شد که امسال این مهم رشد 20 درصدی خواهد داشت.

 

کارگران، ارتقای فرهنگ عمومی در استان چهارمحال و بختیاری را مهم‌ترین برنامه این ادراه کل در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: می‌توان با بهره‌گیری درست از هنرمندان و ابزار هنر در تحقق این امر مهم گام جدی و اثر بخش برداشت.

 

وی در پایان از از افتتاح فرهنگ‌سرای بزرگ شهرکرد در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبرداد و اظهار داشت: امید است بهره‌برداری از این مجتمع بزرگ فرهنگی در توسعه و ارتقاء فرهنگ و هنر این استان مؤثر واقع شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات