۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۲۵۴۹۵۷
حجت الاسلام راشد یزدی:

ازدواج دانشجویی نسبت به سایر ازدواج ها از موفقیت بالاتری برخوردار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی، ازدواج های دانشجویی را همراه با موفقیت بالا دانست و گفت: دلیل پایین بودن خطا این است که قدرت تشخیص در دانشجویان در حال جوشش است و در زمان مناسب و با شناخت صحیح یکدیگر را انتخاب می کنند.
ازدواج دانشجویی نسبت به سایر ازدواج ها از موفقیت بالاتری برخوردار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، عصر امروز در مراسم ازدواج دانشجویی(همسفر تا بهشت) در حرم مطهر رضوی، با بیان این که همه پیامبران الهی برای نشان دادن راه و روش زندگی آمده اند، گفت: تمام موجودات عالم در امر زنده ماندن با انسان همراه هستند.

 

وی با اشاره به این خداوند در قرآن کریم می فرماید: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَجِیبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُم»، تصریح کرد: خداوند می خواهد انسان ها زندگی کنند و سیر زندگی کردن انسان ها نیز از زمین به آسمان است.


حجت الاسلام راشد یزدی با تأکید بر ضرورت یادگیری روش زندگی کردن، اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید: « وقتی پا به عرصه زیستی گذاشتید چیزی نمی دانستید، شما آمده اید تا بدانید.» باید طریقه زندگی کردن را یاد بگیرید. تمام توان انسان از دانایی انسان منشأ می گیرد، بنابراین هر چقدر علم افراد بیشتر باشد قدرتش بیشتر خواهد بود.


این ستاد حوزه، با بیان این که برای یادگیری باید سرعت خود را بیشتر کنید، افزود: بر علم و دانش خود روز به روز بیفزایید. زندگی علم است، زندگی را یاد بگیرید. امروز روز فرهنگ است و زندگی بدون یادگیری فرهنگ امکان ندارد. اسلام نیز دین علم است.


وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید: « مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ خَلَقْنا زَوْجَیْنِ»، گفت: تنها خداوند یکتا است؛ در قوانین طبیعت همه چیز زوج است مانند آب که از هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است و نیز الکترودها که به صورت مثبت و منفی وجود دارد، و برق را تولید می کند، در زندگی انسان ها نیز با ازدواج زن و مرد کامل می شوند.


حجت الاسلام راشد یزدی خاطرنشان کرد: خداوند ازدواج را موجب آرامش بیان کرده است؛ زندگی با ازدواج کامل می شود و ازدواج برای این است که آرامش و امنیت را برای انسان ها به ارمغان آورد.


این کارشناس مذهبی، ازدواج های دانشجویی را همراه موفقیت بالا دانست و اظهار کرد: دلیل پایین بودن خطا در این ازدواج ها این است که قدرت تشخیص در دانشجویان در حال جوشش است و نیز  در محیط اردویی یکدیگر را انتخاب می کنند؛ در این محیط ها هیچ کس نمی تواند خود را پنهان کند.


وی به زوج های جوان توصیه کرد: عشق لازم است اما کافی نیست، عشق به یکدیگر را حفظ و علاقه خود را به یکدیگر ابراز کنید، یکدیگر را درک کنید، با تعرض و خشونت با هم برخورد نکنید، از زندگی کردن با یکدیگر لذت ببرید، همراه هم باشید، تا آنجا که دین می گوید، نیازهای یکدیگر را تأمین کنید.


حجت الاسلام راشد یزدی، در ادامه خطاب به زوج های دانشجو گفت: به یکدیگر اعتماد و اطمینان داشته و وفادار باشید، نسبت به هم اعتماد متقابل داشته باشید، صبر و تحمل خود را بالا ببرید و گذشت داشته باشید و انصاف را رعایت کنید./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات