۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵
کد خبر: ۲۵۴۹۸۲
مدیر حوزه علمیه امام صادق دامغان:

غنای فرهنگی مکتب تشیع می‌تواند همه مشکلات جامعه را حل کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دامغان گفت: مکتب تشیع با غنای فرهنگی و اجتماعی خود می‌تواند همه مشکلات جامعه را حل کند و اعتکاف نمونه‌ای از نسخه شفا بخش اسلام ناب محمدی در حوزه اعتقادی است.
حجت الاسلام والمسلمين احمد عاليشاهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد عالیشاهی، مسؤول ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان دامغان شب گذشته در نخستین جلسه این ستاد که با حضور برخی مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در محل حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: فقه متعالی شیعه و اسلام ناب محمدی همه جوانب و لازمه‌های زندگی سعادتمند را در بر گرفته است.

 

وی با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگی موجود در جامعه، برخی از این ناهنجاری ها را نشان‌دهنده عدم تلاش کافی و ضرورت کار بیشتر در حوزه تولید فکر و اندیشه دینی، به ویژه از سوی حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز تصمیم‌ساز دانست و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر این غنای معنوی، آثار و برکات فراوانی را برای ملت ما به ارمغان آورده که توجه و احیا فرهنگ اعتکاف نمونه‌ای از آن است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دامغان با بیان اینکه سیره رسول گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) راه‌ها و اعمال فراوانی را جهت رسیدن به کمال معرفی کرده که یکی از برترین آنها سنت انسان‌ساز اعتکاف است، تصریح کرد: آثار و برکات برگزاری مراسم اعتکاف را همواره طی سال‌های گذشته در شهرستان دامغان و سراسر کشور، به‌ویژه در بین قشر جوان شرکت کننده شاهد و ناظر بوده‌ایم.

 

آثار معنوی اعتکاف به معتکفان محدود نمی‌شود

 

مسؤول ستاد اعتکاف شهرستان دامغان آثار مثبت معنوی و اعتقادی حضور در آیین نبوی اعتکاف را تنها محدود به معتکفان ندانست و خاطر‌نشان کرد: هر مرد و زن جوانی که در اعتکاف شرکت می‌کند، آثار نیکوی حضور خود را ابتدا در خانواده خود و سپس در سطح جامعه اشاعه داده و اجتماع در سطح وسیعی از برکات این سنت شایسته الهی بهره‌مند می‌شود.

 

حجت الاسلام عالیشاهی با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان دامغان با سه کارگروه فرهنگی، اجرایی و تدارکات و تبلیغات، و تلاش جهت رفع نقاط ضعف اعتکاف سال 93 و تقویت نقاط قوت آن در برگزاری آیین معنوی اعتکاف ایام البیض در این شهر، گفت: سال گذشته 750 نفر از مردم شهرستان دامغان در اعتکاف رجبیه شرکت کردند که قریب به 250 نفر آقایان و مابقی از بانوان بودند.

 

وی با یادآوری هزینه 170 میلیون ریالی میزبانی از معتکفان دامغانی در سال گذشته، با توجه به استفاده از توان فرهنگی و تدارکاتی نیروهای حوزوی و مردمی، اظهار داشت: با هدف ایجاد زمینه حضور همه علاقمندان در آیین معنوی اعتکاف و علی‌رغم افزایش هزینه‌ها، مبلغ دریافتی از هر شرکت کننده در اعتکاف 94 شهر دامغان همچون سال گذشته 250 هزار ریال خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دامغان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف شهر دامغان در روزهای 12 تا 14 اردیبهشت‌ماه مصادف با 13 تا 15 ماه رجب به‌صورت متمرکز در دو بخش مجزا مسجد جامع این شهرستان ویژه برادران و خواهران، تصریح کرد: ثبت نام جهت شرکت در این آیین معنوی با مرکزیت حوزه علمیه امام صادق(ع) برای آقایان و حوزه علمیه فاطمیه(س) برای بانوان در تاریخی که روز های آینده اعلام می‌گردد، انجام خواهد شد.

 

گفتنی است، در این نشست که با حضور رؤسای اداره تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و آموزش و پرورش و نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دامغان برگزار شد، هر یک از شرکت کنندگان نظرات خود را در باب برگزاری آیین نبوی اعتکاف بیان داشتند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات