۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۵۴۹۸۳
امام جمعه بابل:

غرب به دنبال تغییر هویت زن و استفاده ابزاری از آن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل به نگاه غرب نسبت به زنان پرداخت و گفت: غرب می خواهد تا زنان را از خانه هایشان به بهانه های مختلف بیرون بکشد تا به مانند یک مرد در جامعه حضور داشته باشند و به مانند ابزاری از آنها بهره بکشد.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل به نقش زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: زنان به عنوان نیمی از پیکر جامعه در دو نقش مادری و همسری در خانواده اثرات مهمی را در رشد و بالندگی جامعه ایفا می کنند.

 

وی با بیان این متأسفانه با برخی از زنان جامعه تحت تأثیر تهاجم فرهنگی و تغییر در سبک زندگی ایرانی و اسلامی به تدریج از نقش مادری و همسری فاصله می گیرند، افزود: متأسفانه برخی از زنان در جامعه امروز تمایلی نسبت به بر عهده گرفتن نقش همسری و مادری نشان نمی دهند.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل به نگاه غرب نسبت به زنان پرداخت و اذعان کرد: غرب می خواهد تا زنان را از خانه هایشان به بهانه های مختلف بیرون بکشد تا به مانند یک مرد در جامعه حضور داشته باشند و به مانند ابزاری از آنها بهره بکشد.

 

وی به بلامانع بودن حضور زنان از نگاه اسلام پرداخت و خاطرنشان کرد: در نگاه اسلام اگر در جایی به حضور زن نیاز و ضرورتی وجود داشته باشد وجود او مانعی ندارد که بخش هایی مانند پزشکی، فرهنگی و بسیاری از امور وجود زنان را در جامعه را شامل می شود.

 

حجت الاسلام روحانی به تبیین وظیفه مادری و همسری از سوی فعالان فرهنگی تاکید کرد و گفت: زنی که می خواهد با خانواده گریزی بچه هایش را به مهد کودک بسپارد و ساعت ها از فرزند خود فاصله بگیرد تا مثلا نقش آفرینی در اجتماع کند می داند که این مسأله چه بهایی را برای او در بر دارد؟

 

وی افزود: اگر مادران به وظیفه مادری خود عمل نکند سبب خسارتی خواهد شد که بعدها به جامعه برگردانده می شود و به همین دلیل زنان ما باید قدر دان این موقعیتی باشند که خدای متعال حیات آنان را در قالب این جنس مرحمت کرده است.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل به موضوع عفاف و حجاب از سوی بانوان پرداخت و اذعان کرد: مبادا زنان جامعه بر اثر رسوبات فرهنگ غرب تصور رفتاری مردانه داشته باشند و به مانند آنان در جامعه حاضر شوند و لباس بپوشند و با دیگران رفتار کنند.

 

وی به تجربه تلخ جهان غرب در خصوص نگاه غلط به زنان اشاره و خاطرنشان کرد: زنان باید حساسیت وجودی خود را در عرصه عفاف و حجاب قدر بدانند و به آن توجه کنند و براساس آمار بخش عمده ای از شیب تند طلاق به رفتار مردانه زنان و حضور مردانه آنان در جامعه بر می گردد.

 

امام جمعه بابل با اشاره به اهمیت نقش مادری در تربیت فرزندان خاطر نشان کرد: مادران ما باید به نقش خود در جامعه نگاه جدی تری بیافکنند زیرا  نقش مهم مادر و اثر گذاری او در تربیت فرزند انکار ناپذیر است.

 

وی با بیان این که ولادت فرزند و رسیدگی به او و رسیدگی به امور همسری از وظایف مادر و یک همسر است، گفت: برخی مادران نسبت به تربیت فرزندان خود بی اعتنایی و بی توجهی می کنند که متأسفانه آثار آن را بعدها خواهند دید که مهم ترین آن کودکان فراری و فاقد تربیت صحیح است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات