۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۵۵۰۰۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

آمریکا از به قدرت رسیدن مردم در کشورهای اسلامی به شدت هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که عربستان و کشورهای نظیر آن رژیم های دست نشانده آمریکا و صهیونیست ها در منطقه بوده و با هر گونه انقلاب و حرکت های مردمی به شدت مخالف هستند گفت: آمریکا از به قدرت رسیدن مردم خصوصا در کشورهای اسلامی به شدت هراس دارد.
نماينده مردم زنجان در مجلس شوراي اسلامي

محمد اسماعیلی، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به اهداف حمله نظامی آل سعود به یمن اظهار داشت: با توجه به این که آل سعود یک رژیم وابسته به آمریکا و صهیونیست ها است از این رو با تمامی حرکت ها و انقلاب های مردمی به شدت مخالف می باشد چرا که خودش نیز یک رژیم تحمیلی به مردم عربستان است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همانطور که همگان شاهد بودند آل سعود از انقلاب و حرکت های ضد استکباری مردم یمن به شدت خشمگین شده و امروز بیش از 20 روز است که مردم مظلوم یمن را زیر بمباران خود گرفته و آنها را به خاک و خون می کشد.

 

اسماعیلی در ادامه با اشاره به برخوردهای دوگانه کشورهای غربی در قبال تحولات منطقه تصریح کرد: این گونه برخوردهای دوگانه همیشه از سوی غرب وجود داشته است و چون خودشان متجاوز هستند سعی می کنند در کشورهای منطقه نیز دست نشانده‏ای داشته باشند و امروز همه شاهدیم که از سرکوب مردم کشورهای مختلف در سوریه، عراق و یمن حمایت می کنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به هراس غرب از به قدرت رسیدن مردم گفت: آنها همیشه از جنگ بر علیه مردم کشورهای منطقه که حرکت های ضد استکباری داشتند حمایت کرده اند و از حقوق بشر نیز تا وقتی که به نفع آنها است حمایت می کنند و این نشان دهنده آن است که غربی ها خواهان حضور مردم در قدرت نیستند خصوصا این که از به قدرت رسیدن مردم در کشورهای اسلامی به شدت هراس دارند.

 

وی در ادامه با انتقاد شدید از سکوت مجامع و سازمان های بین المللی در قبال کشتار مردم مظلوم منطقه تأکید کرد: سازمان های بین المللی بیشتر ابزار هستند و نمی شود اسم آنها را سازمان های بین المللی گذاشت چرا که اکثرا به دنبال حمایت از منافع 5 یا 6 کشور قدرتمند دنیا هستند در صورتی که اگر غیر از این بود امروز جلوی چشم سازمان های بین المللی در سوریه و یمن تا این اندازه مردم به خاک و خون کشیده نمی شدند.

 

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: این مجامع بین المللی که باید حامی حقوق کشورها باشند مانند گذشته امروز نیز از یک رژیم متجاوز یعنی آل سعود حمایت می کنند و این نشان دهنده مرگ سازمان های بین المللی است و البته امروز هیچ ملتی نباید به امید سازمان های بین المللی که ابزاری در دست قدرت های بزرگ هستند، مسائل کشور خویش را پیش ببرند بلکه خود باید اقدامی انقلابی نمایند.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت‏وگو را تنها راه پایان دادن به بحران یمن دانست و خاطر نشان کرد: جز گفت‏وگو راهی برای حل بحران یمن وجود ندارد و ملت مظلوم یمن باید از راه گفت‏وگو مسائل پیش آمده را حل و فصل نمایند البته ناگفته نماند که قدرت مردم یمن به قدری است که عربستان بعد از بیش از 20 روز هنوز جرأت حمله زمینی به آن را پیدا نکرده است چرا که می داند در این صورت آنجا به باتلاقی برای نیروهای عربستان تبدیل خواهد شد. /949/ت302/ش

ارسال نظرات