۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۵۵۰۴۴
معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان ‌شرقی خبر داد؛

رقابت 1250 داوطلب تحصیل در حوزه‌های علمیه آذربایجان ‌شرقی همزمان با سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه آذربایجان ‌شرقی گفت: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه استان، همزمان با سراسر کشور جمعه 28 فروردین، در مصلاهای امام خمینی(ره) تبریز و بناب برگزار می‌شود.
حوزه علميه

حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از نام‌نویسی بیش از 1250 علاقه‌مند به تحصیل در حوزه‌های علمیه استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 400 طلبه پذیرش خواهند شد.


وی خاطرنشان کرد: آزمون کتبی ورود به حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی، همزمان با سراسرکشور جمعه  28 فروردین، ساعت 9 صبح، در مصلاهای امام خمینی(ره) تبریز و بناب برگزار می‌شود که نتایج آن 25 اردیبهشت از طریق سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به نشانی
www.howzeh-qom.ir  اعلام خواهد شد.


حجت‌الاسلام قربانی با بیان این‌که تعداد علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی بدون احتساب حوزه علمیه منطقه ویژه بناب اعلام شده است، افرود: در مجموع از میان شرکت‌کنندگان در آزمون از سه مقطع سیکل، دیپلم و بالای دیپلم برای دوره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت پذیرش صورت می‌گیرد.


وی با بیان این‌که امکانات و فضای آموزشی محدود در حوزه‌های علمیه استان، تنها ظرفیت پذیرش حدود 400 تا 500 طلبه جدید را دارد، ادامه داد: پس از مصاحبه حضوری از پذیرفته‌شدگان مرحله آزمون کتبی، دوره اختبار و تثبیت طلاب از نیمه مرداد‌ماه سال جاری آغاز و تا نیمه شهریورماه ادامه خواهد داشت.


معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که هم اکنون حدود 3 هزار و 500 طلبه در 21 مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: از این تعداد بیش از هزار طلبه در مدارس علمیه تبریز تحصیل می‌کنند.


حجت‌الاسلام قربانی با بیان این‌که شهرهای بناب، مراغه، هادی‌شهر، مرند، شبستر، تسوج، ملکان، آذرشهر، میانه، هشترود و اهر دارای مدرسه علمیه هستند، اظهار داشت: رویکرد اصلی مدارس علمیه استان توجه به کیفیت آموزش‌های ارائه شده و همچنین توجه توأم به مسائل تهذیبی و اخلاقی طلاب است./935/ت302/ح

ارسال نظرات