۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۵۵۰۴۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اصلی ترین رسالت بانوان تربیت فرزندان متعهد و متدین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تربیت فرزند را یکی از رسالت های اصلی زنان مسلمان خواند و گفت: اگر بانوان مسلمان در تربیت فرزندانی متعهد و متدین تلاش کنند بی شک جامعه اسلامی از نظر اخلاقی در مسیر بهتری قرار خواهد گرفت.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در همایش سبک زندگی فاطمی و تجلیل از بانوان فرهنگی استان با تبریک هفته روز زن که به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) نامگذاری شده است، اظهار داشت: از مباحث بسیار مهم در ایام روز زن می توان به دیدگاه دین اسلام نسبت به زنان پرداخت که نگاهی متفاوت با سایر مکاتب بشری است.


وی با بیان این که دین اسلام هیچ تفاوتی از حیث فضیلت بین زن و مرد نیست، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام تفاوت ها به میزان تقوا و قرب الهی باز می گردد نه جنسیت، رنگ و نژاد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: اسلام  حرمت و ارزش والایی برای زن قائل است که آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) بر آن تأکید دارند.


امام جمعه ارومیه تأکید کرد: زنان مسلمان باید افتخار کنند که از چنین ارزش بالایی برخوردارند.


وی در ادامه به نقش خطیر مادر بودن اشاره کرد و گفت: تربیت فرزند یکی از رسالت های مهم و اصلی زنان مسلمان است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر بانوان مسلمان در تربیت فرزندانی متعهد و متدین تلاش کنند بی شک جامعه اسلامی از نظر اخلاقی در مسیر بهتری قرار خواهد گرفت.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی بانوان را به یاد خدا در هر لحظه زندگی توصیه کرد و گفت: نماز اول وقت در رسیدن انسان به درجات عالی اخلاقی تأثیر بسیاری دارد.


گفتنی است، در ادامه این مراسم از بانوان فرهنگی استان با اهدای هدایایی تجلیل شد.


لازم به ذکر است،‌ همایش سبک زندگی فاطمی و تجلیل از بانوان فرهنگی استان با حضور مسؤولان در سالن آمفی تئاتر امام علی (ع) ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات