۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۵۵۰۵۴

گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه مازندران در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار شد.
گردهمايي معاونان تهذيب مدارس علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسام مقدمی، مدیر کل معاونت فرهنگی حوزه های علمیه امروز در نشست معاونان تهذیب مدارس علمیه مازندران که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مطالعه کتاب های شهید مطهری از سوی طلاب بیان کرد: یکی از کارهایی که در حوزه های علمیه صورت گرفته مطالعه کتب شهید مطهری است که طلاب در یک دوره شش ساله کتب شهید مطهری را مود مطالعه قرار می دهند و در تابستان نیز در دوره چهل روزه با آثار شهید مطهری آشنا می شوند.

 

وی افزود: از جمله برنامه های مهمی که برای ارتقای بصیرتی طلاب صورت می گیرد دوره های چهل و پنج روزه طرح ولایت است که در چهار دوره صد نفره در قالب شش کتاب، شبهات مطرح و پاسخ داده می شود.

 

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به حضور کمرنگ طلاب در فعالیت های مرتبط با نشریات و مطبوعات تصریح کرد: یکی از مشکلات طلاب این است که در سطح حوزه مطبوعات کمتر شرکت دارند و ما با دوره هایی در این حوزه به سطح علمی طلاب ارتقاء می بخشیم.

 

وی افزود: در زمینه نشریه نگاری برای ارتقای سطح مطبوعاتی طلاب سه دوره نشریه نگاری در سطح کشور برگزار شد و دو دوره دیگر در تابستان امسال در دو استان مازندران و چهار محال و بختیاری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مقدمی با بیان این که برای آشنایی بیشتر با منابع دینی، مسابقات حفظ خطبه غدیر، فدکیه و آیات اخلاقی صورت گرفته افزود: برای سال آینده حفظ خطبه متقین نهج البلاغه با بهره گیری از شرح نهج البلاغه حضرت آیت الله مکارم و مقدمه ایشان در دستور کار معاونت تهذیب قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به این که اعزام مبلغ به استان ها باید متناسب با نیاز معاونت تهذیب استان باشد، تصریح کرد: طرح متناسب سازی اعزام مبلغ با نیاز استان در دو استان مازندران و آذربایجان غربی به صورت کوتاه مدت در حال اجرا است.

 

استاد حوزه علمیه اشاره کرد: برای آشنایی طلاب با دیدگاه های جهانی دوره های بیداری اسلامی با حضور سفرا و کاردارهای کشورهای مختلف در کشور مورد نظر در حال بررسی است.

 

مدیرکل معاونت فرهنگی حوزه های علمیه کشور با اشاره به طرح حلقه های تربیتی اظهار داشت: در نظر داریم سال آینده برای هر پایه تحصیلی مربیانی به عنوان استاد اخلاق مشاور از میان طلاب پایه های بالاتر استفاده کنیم که آنها نیز با اساتید اخلاق دیگری در ارتباط هستند.

 

حجت الاسلام مقدمی گفت: همچنین در نظر داریم برای سال آینده دوره تربیتی برای مدیران و برخی از طلاب به عنوان اساتید اخلاق آینده برگزار کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات