۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۵۵۱۵۰
آیت‌الله ایمانی:

دولت، بدون حاشیه به مسائل اصلی جامعه بپردازد

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: دولت مسائل را با مردم در میان گذارد و اموری را که در راستای خدمت به مردم انجام می‌دهد و یا در دست اقدام دارد شفاف‌سازی کند و به جای حاشیه‌سازی به مسائل اصلی جامعه بپردازد.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، عصر امروز در دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با آرزوی موفقیت برای خادمان مردم شیراز در سال جدید اظهار داشت: توسعه شهر شیراز به صورت متوازن در تمام بخش‌ها لازم و ضروری است.

 

وی با بیان اینکه مردم باید این موضوع را لمس کنند که مسؤولان در راستای توسعه شهر شیراز به صورت متوازن تمرکز و تلاش دارند افزود: یکی از عوامل ایجاد همدلی و همزبانی بین ملت و دولت و تعاون این است که این احساس در مردم ایجاد شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه توازن و توسعه باید در تمام ابعاد جامعه از جمله مسائل عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، رفاهی و غیره صورت گیرد خاطرنشان کرد: تمام نقاط مختلف اقلیم شیراز در تمام ابعاد با توازن توسعه یابد.

 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه باید تمام کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر شیراز هماهنگ با یکدیگر در حوزه‌های خود اقدامات را پیش بروند تصریح کرد: باید همان‌طور که فعالیت‌ها در مسائل عمرانی در سطح شهر شیراز متوازن است در عرصه‌های مختلف مورد نیاز نیز این توازن وجود داشته باشد.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه همواره بر مسأله گردشگری در سطح استان فارس به ویژه شهر شیراز تأکید داشته و دارم بیان کرد: در عرصه گردشگری می‌توان کارهای خوب و ارزشمندی ارائه داد.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: همدلی و همزبانی ابعاد مختلف دارد که یکی از ابعاد آن این است که دولت مسائل را با مردم در میان گذارد و اموری را که در راستای خدمت به مردم انجام می‌دهد و یا در دست اقدام دارد شفاف‌سازی کند و به جای حاشیه‌سازی به مسائل اصلی جامعه بپردازد.

 

اولویت نخست توسعه شیراز از مسیر گردشگری می‌گذرد


نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی خود به شهر شیراز این موضوع را که اولویت نخست توسعه شیراز از مسیر گردشگری می‌گذرد به ما آموختند اظهار داشت: مقام معظم رهبری این استعداد نهفته شیراز را مورد بررسی قرار دادند اما برای رسیدن به این اولویت نیاز به همدلی و همزبانی وجود دارد.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های گردشگری استان فارس بخش گردشگری مذهبی است افزود: زمانی این بخش رونق می‌یابد که نهادهای مختلف از جمله شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز، اداره کل میراث فرهنگی استان فارس، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس و غیره با یکدیگر در انجام امور مربوطه هماهنگی و تعامل داشته باشند.

 

امام جمعه شیراز از گردشگری سلامت به عنوان بخش دیگری از گردشگری استان فارس نام برد و گفت: رونق و توسعه این بخش نیز مستلزم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولت در کنار هم و تقویت این عرصه به عنوان بخشی مهم و سودآور است و باید زیرساخت‌های آن از جمله بیمارستان‌های مجهز، مکان اقامتی برای همراهان بیماران، مراکز ارائه کالاهای پزشکی با قیمت مناسب، داروخانه و مسائل مختلف تقویت شود که نیاز به همکاری تمام بخش‌های مربوطه دارد.

 

ضرورت استفاده از جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز


وی با بیان اینکه استفاده از جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز و طبیعت آن نیاز به پاک نگاه داشتن دشت‌ها، کوهها و فضای اطراف آنها دارد خاطرنشان کرد: اگر در واگذاری زمین‌های لازم برای توسعه شیراز تعلل وجود داشته باشد و یا در تخصیص اعتبارات همین وضعیت باشد و با عناصری که محیط را آلوده می‌کنند برخورد نشود فضای لازم گردشگری به وجود نمی‌آید و با شعار و صحبت مشکلات برطرف نمی‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ظرفیت غنی فرهنگی و تاریخی استان فارس و شهر شیراز تصریح کرد: باید برای حفظ، مرمت و نگاهداری مناسب از اماکن تاریخی و فرهنگی مانند مجموعه حافظیه، سعدیه، تخت‌جمشید، پاسارگاد و امثال اینها نیز برنامه‌ریزی شود.

 

ضرورت توجه مسؤولان کشور به حرم‌های مطهر


امام جمعه شیراز با بیان اینکه پرداختن به حرم‌های مطهر در سخنرانی‌ها در راستای جلب توجه مسؤولان کشور به حرم‌های مطهر در سطح استان فارس و در شهر شیراز بوده است عنوان کرد: با وجود اینکه این مراکز اثرگذارترین اماکن گردشگری در سطح استان فارس هستند اما کمتر توجهی به آنها نمی‌شود.

 

آیت‌الله ایمانی با ابراز تأسف از اینکه هنوز مسیرهای دسترسی به حرم‌های مطهر در سطح شهر شیراز مناسب نیست و مسافران و گردشگران را با مشکلات بسیار روبه‌رو کرده است بیان کرد: پرداختن به مسائل و مشکلات حرم‌های مطهر در شیراز بدان معنا نیست که ما از سعدی، خواجه حافظ و دیگر عناصر فرهنگی تاریخی استان دست برداشتیم.

 

وی با تأکید بر اینکه باید مفاخر ملی و مذهبی شیراز هر کدام در جای خود احیا شود و مورد توجه دقیق قرار گیرد تا گردشگری به معنای واقعی کلمه در شیراز و استان فارس تکمیل شود اظهار داشت: باید تمام ابعاد گردشگری در سطح شهر شیراز با توازن در کنار هم توسعه و رونق یابد.

 

گردشگری در شهر شیراز مورد غفلت است


نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های مختلف در شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نکاتی در زمینه گردشگری در شهر شیراز مورد غفلت است که اگر کمیسیون‌های فرهنگی و گردشگری آن را به درستی مدیریت نکنند بازتاب و عوارض منفی برای جامعه ایجاد می‌شود و این کمیسیون‌ها باید در کنار هم مشکلات را رصد و برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی کنند.

 

آیت‌الله ایمانی با اعلام آمادگی از اینکه از تمام دستگاه‌های استان برای رونق گردشگری و تقویت ظرفیت‌های استان دعوت می‌کنند افزود: باید مجموعه‌ای از عناصر که در ابعاد مختلف و حوزه‌های گوناگون در گردشگری شیراز اثرگذارند شناسایی و به همکاری دعوت شوند.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تقویت و رونق صنعت گردشگری استان زمینه اشتغال را فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: باید توجه داشت رونق این صنعت مشکلات و آثار سوء فرهنگی برجای نگذارد و معضلات فرهنگی برای جامعه در بر نداشته باشد که می‌توان با برنامه‌ریزی به این موضوع نیز پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت و برنامه‌ریزی مسائل ضعف و نقاط منفی را به حداقل ممکن می‌رساند تصریح کرد: علت اینکه در برخی موارد دچار آسیب شدیم این بوده که بدون برنامه عمل شده و هرجا با برنامه‌ریزی کار شده آثار منفی به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

 

گردشگری به عنوان یک حرکت علمی مورد توجه قرار گیرد


نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه رونق گردشگری استان در تمام ابعاد با همدلی و همزبانی و تعامل تمام دستگاه‌ها و گروه‌های دست‌اندرکار در استان محقق می‌شود عنوان کرد: شناسایی تمام عرصه‌های گردشگری شهر شیراز، راه‌های فعال کردن این عرصه و راه‌های تعامل و همکاری دستگاه‌ها باید صورت گیرد.

 

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه باید در استان فارس گروهی گردشگری را به عنوان یک حرکت علمی مورد توجه قرار دهند نه به عنوان یک حرکت انفعالی، بیان کرد: گردشگری علمی یعنی مبانی علمی دانش و اندیشه‌ای که امروز در بحث گردشگری شیراز و استان فارس مطرح است و تمام نقاط قوت شهر شیراز شناسایی و برای هرکدام برنامه‌ریزی شود.

 

امام جمعه شیراز انجام این کار را برای شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان باقیات و صالحیات دانست و گفت: باید طرح جامعی در این زمینه ارائه شود که در آینده نیز قابلیت ارتقا و برطرف کردن مشکلات موجود آن را داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهر شیراز در مسائل محیط زیست براساس آمار ارائه شده از سوی نهادهای مربوطه در طول سال گذشته تنها دو روز عبور از خط قرمز فضای پاک را تجربه کرده است و این برای کلان‌شهر شیراز یک مزیت است که باید از آن استفاده بهینه کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جذب 7 هزار میلیارد ریال از سوی شهرداری شیراز در بخش مشارکت‌های خصوصی و ابراز خرسندی از این موضوع اظهار داشت: امسال جذب 30 هزار میلیارد ریال از سوی شهرداری تکلیف شده است و اگر عملیاتی شود اقدام ارزشمندی در راستای توسعه متوازن شهر شیراز انجام می‌شود.

 

امام جمعه شیراز با دعوت از مردم برای مشارکت در پروژه‌های شهرداری شیراز تصریح کرد: برای تشویق مردم و بخش خصوصی از تریبون‌های مختلف از جمله نماز جمعه استفاده شود./919/پ202/ب4

ارسال نظرات