۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۲۵۵۱۷۴
استاندار اصفهان:

برگزاری انتخاباتی باشکوه در گرو همدلی و همزبانی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان با اشاره به این که تشکل های سیاسی باید سازمان یافته فعالیت های خود را دنبال کنند گفت: برگزاری انتخاباتی باشکوه در گرو همدلی و همزبانی است.
استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان شب گذشته در جلسه‌ هم‌اندیشی با تشکل‌های سیاسی استان اصفهان با بیان این که باید با ایجاد فضای پرنشاط سیاسی، برگزاری انتخابات باشکوه و پرصلابتی را محقق کنیم، گفت: تشکل‌های سیاسی موجود در استان باید ظرف یک ماه آینده نحوه تحقق و راهکار رسیدن به همدلی و هم‌زبانی را بررسی و آسیب شناسی کنند.

 

 

 

وی با بیان این که اگر شخصی قصد تشکیل دفتر یا شعبه‌ تشکل سیاسی را دارد باید از طریق استانداری اقدام کند، افزود: مطابق قانون اگر تغییر در کادر رهبری، اداری و یا اساسنامه تشکل رسمی اتفاق افتد باید ظرف مدت یک هفته به فرمانداری یا استانداری اطلاع داده شود.

 

 

زرگرپور با اشاره به این که در برخی از تشکل‌ها تغییراتی به وقوع پیوسته که متأسفانه هنوز اطلاع داده نشده است گفت: این کار افزون بر تبعات حقوقی، مشکلاتی در ارتباط بقیه اعضا با این تشکلات به وجود می‌آورد.

 

 

استاندار اصفهان با بیان این که در استان یک حزب کشوری به مرکزیت استان اصفهان وجود دارد افزود: حزب دیگری نیز درخواست داده که پیگیری‌های آن در حال انجام است و 4 تشکل خاص استانی و 50 شعبه و دفتر تشکل سیاسی در استان اصفهان وجود دارد.

 

 

وی تشکیل اجتماعات و سخنرانی ها را با توجه به فصل سوم از آیین نامه مصوب دولت در فعالیت احزاب دانست و ابراز داشت: این مراسمات باید طبق ماده قانونی با مجوز کتبی از وزارت کشور باشد.

 

 

زرگرپور ادامه داد: تقاضای راهپیمایی و تجمع نیز باید از یک هفته قبل از برگزاری به وزارت کشور ارائه شده باشد که البته رعایت مدت زمان یک هفته برای مناسبت‌های غیرقابل پیش‌بینی قابل بررسی است و  گروه و انجمن باید متعهد شوند که سلاح به همراه خود نداشته باشند و به مقدسات هم توهین نکنند.

 

 

استاندار اصفهان ارائه تاریخ و ساعت آغاز و پایان، مسیر، سخنرانان، شعارها و همچنین موضوع سخنرانی را قبل از تجمع ضروری دانست و تصریح کرد: ضروری است یک نسخه از قطعنامه و یک نسخه از طرح‌های داخل راهپیمایی مشخص شده و این موضوعات به وزارت کشور، استانداری و یا فرمانداری اطلاع داده شود.

 

 

وی با توجه به نظرات رهبر انقلاب نسبت به شعار سال و استفاده گروه های مختلف در تجمعاتشان در سال های اخیر، گفت: بیشتر شعارها با موضوع مبارزه با فساد و اسراف، بزرگداشت شخصیت‌ها، شعار اشتغال، کار و فعالیت و مردم و مسؤولان بوده است.

 

 

زرگرپور همدلی و همزبانی را از اصول اولیه برپایی این گونه جلسات دانست و ابراز داشت: با توجه به این اصل مهم باید در تحقق شعار رهبری و در مسائل کلان و مطالبات استانی و منافع ملی نیز این شعار ارجح دانسته و بعد در ادامه این جلسات به دنبال آسیب‌شناسی موانع تحقق همدلی و هم‌زبانی باشیم تا در آینده با ایجاد فضای پرنشاط سیاسی، برگزاری انتخابات باشکوه را رقم بزنیم./939/پ202/ب4

ارسال نظرات