۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۵۵۱۹۳
عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه:

حفظ عزت ملت ایران مهم ترین اصل در مذاکرات هسته ای است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه با بیان این که در مذاکرات عزت ایران باید حفظ شود، گفت: باید به تذکرات مقام معظم رهبری در مذاکرات توجه شود و تیم مذاکره کننده هسته ای بداند تا زمانی ملت با آنها همدل و همزبان است که به مطالبات مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانند.
حجت الاسلام مقدمي

حجت الاسلام محمود مقدمی، مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با اشاره به این‌که انتخاب شعار همدلی و همزبانی نشان دهنده آینده نگری مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار انقلاب اسلامی با هوشمندی و درایت به حوادث جامعه نگاه می کند و به یقین انتخاب این شعار در آینده با توجه به مذاکرات هسته ای از شکاف بین دولت و ملت جلوگیری می کند.

 

وی با اشاره به مسأله هسته ای بیان کرد: نخستین اثر مثبت انتخاب شعار سال در مسأله هسته ای است و باعث شد تا از شکاف بین مردم و دولت جلوگیری شود و تردیدها را از بین ببرد.

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه با بیان این که سخنان مقام معظم رهبری فصل الخطاب است، بیان داشت: امروز ما در موقعیتی قرار داریم که دنیای استکبار باید از ایران اسلامی تنها یک حرف بشنود حتی اگر آن یک حرف ایده آل ما نباشد و در این زمینه سخنان مقام معظم رهبری فصل الخطاب است.

 

حجت الاسلام مقدمی افزود: انتقادها باید منطقی و مستدل باشد و نباید از شعار سال سوء برداشت کرد و نظر خود را به منتقدان تحمیل کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در بخش فرهنگی معاونت تهذیب برنامه هایی برای تحقق شعار همدلی و همزبانی داریم، عنوان کرد: از جمله کارهایی که در رابطه با شعار سال در حال انجام است تهیه زندگی نامه علمایی است که در مقابل دشمن با دولت های وقت همدل و هم زبان بودند.

 

معاون پژوهشی مرکز مطالعات حوزه با اشاره به بیانیه لوزان اظهار داشت: در متن بیانیه ای که در فکت شیت آمریکایی قرار دارد با متن ایرانی آن اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد و اگر آنچه که در حال حاضر صادر شده توافق نامه اصلی باشد به یقین ایران ضرر خواهد کرد.

 

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با بیانیه لوزان افزود: بیانیه هیچ بار حقوقی ندارد و هنوز اتفاقی نیفتاده که موافق یا مخالف باشیم.

 

وی ادامه داد: اختلاف نظرها به ما نشان می دهد که طرف مقابل حیله گر است و نمی توان هیچ اعتمادی به او داشت.

 

مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه با بیان این که در مذاکرات عزت ایران باید حفظ شود، اظهار داشت: باید به تذکرات مقام معظم رهبری در مذاکرات توجه شود و تیم مذاکره کننده هسته ای بداند تا زمانی ملت با آنها همدل و همزبان است که به مطالبات مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانند.

 

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به این که هدف استکبار جلوگیری از پیشرفت علمی ایران است، افزود: غرب نگران سلاح هسته ای ایران نیست بلکه نگران پیشرفت های علمی ایران و عدم وابستگی او به قدرت های جهان است.

 

وی با بیان این که به یقین عربستان بازنده اصلی در جنگ با یمن است تصریح کرد: عربستان به خیال اینکه می تواند با این جنگ به قدرت منطقه تبدیل شود و از عزت ایران کم کند با تحرکات خودش ناخواسته به تثبیت اقتدار ایران در منطقه کمک کرد.

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه با اشاره به این که در چند روز گذشته به طور رسمی حج عمره تعلیق شد، عنوان کرد: متأسفانه در جریان فرودگاه جده حیثیت ایران مورد خدشه واقع شد و عمره یک عمل مستحبی است که بعضی دیگر از اعنال مستحبی بر آن فضیلت دارند.

 

حجت الاسلام مقدمی در پایان ادامه داد: عمل مستحبی عمره موجب تقویت دشمنان می شود و هیچ ضرورتی برای این عمل مستحبی با وجود این تحقیر ها نیست./950/ت302/ب1

ارسال نظرات