۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۵۵۲۱۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

دشمنان برای ضربه به اسلام عفت و حیای زنان را هدف قرار داده‌اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مهم ترین راهکار دشمنان برای سست کردن بنیان خانواده و ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران، از بین بردن عفت و حیای زنان است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در همایش بزرگ حجاب و عفاف، اظهار کرد: دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل درصدد نابودی کشورهای اسلامی و به ویژه نظام جمهوری اسلامی هستند.

 

وی با بیان این که سست کردن بنیان خانواده یکی از توطئه های دشمنان برای ضربه به نظام جمهوری اسلامی است، افزود: رژیم صهیونیسم به صراحت به سیاست مداران خود ابلاغ کرده است که برای از بین بردن ایران که جامعه ای خانواده محور است، باید به دنبال راهکارهایی برای سست کردن بنیان خانواده ها باشند.

 

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: دشمنان برای از بین بردن نظام خانواده در ایران حجاب و عفاف بانوان را مورد هدف قرار داده است چرا که می داند با از بی حجابی غیرت زنان و مردان از بین رفته و شهوت در جامعه حاکم می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بانوان را به رعایت حجاب و عفاف توصیه و تصریح کرد: در جامعه ای که حجاب و عفاف رعایت نشود، دید جوانان به بانوان تغییر کرده و نگاه شهوانی به بانوان در جامعه حاکم می شود.

 

وی اظهار تأسف کرد که رشد تصاعدی طلاق و آسیب های اجتماعی نشان دهنده عملی شدن بخشی از توطئه های دشمنان در جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بانوان را محور خانواده خواند و گفت: مهم ترین وظیغه بانوان حفاظت و مراقبت از خانواده است که یکی از راه های آن می تواند رعایت عفاف و حجاب باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: بانوانی که خواسته یا ناخواسته با ظاهری نامناسب در جامعه حاضر شوند باید بدانند که پیامدهای این بی حجابی دامن گیر خانواده های آنها نیز خواهد شد.

 

وی با بیان این که بسیاری از مشکلات جامعه از مسأله عفاف و حجاب نشأت می گیرد، تأکید کرد: اگر زنان با ظرافت و تدبیر خانواده ها را حفظ کنند دشمنان نمی توانند به خانواده ها و جامعه اسلامی صدمه زنند.

 

امام جمعه ارومیه در ادامه به جایگاه ارزشمند زن در دین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در اسلام تفاوتی بین زن و مرد به لحاظ فضیلت نیست و بر اساس آیات قرآن و روایات تنها اختلاف بین آحاد بشریت تقوا و خداترسی است.

 


وی در پایان حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی کامل برای زنان عالم نام برد و ابراز امیدواری کرد بانوان با تأسی از سیره و روش این بانوی اسلام جامعه را به سوی معنویت و اخلاق مداری سوق دهند.

 


گفتنی است، همایش حجاب و عفاف با حضور مسؤولان استانی و بانوان به مناسبت گرامیداشت مقام زن در سالن آمفی تئاتر شرکت برق ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات