۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۵۵۲۲۲
رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی:

مادران برای آموزش نماز به فرزندانشان تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی گفت: مادران با آموزش نماز به فرزندانشان راه شکرگزاری نعمت های الهی را به آنها یاد دهند.
برزگر، رييس ستاد اقامه نماز آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علی برزگری، رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی امروز در همایش حجاب و عفاف که با حضور مسؤولان در شرکت برق ارومیه برگزار شد، افزود: یکی از راه های رسیدن به خوشبختی و آرامش در زندگی شکرگزاری است.

 


وی با بیان این که اقامه نماز انسان را از فساد و فحشا دور می کند، گفت: اقامه نماز با خضوع و خشوع یکی از راهکارهای قدردانی از نعمت های الهی است که باید مورد توجه خانواده ها در تربیت فرزندان قرار گیرد.

 


برزگری اظهار کرد: خانواده ها و به ویژه مادران باید با نعمت شماری و خطر شماری حس شکرگزاری و پناه جویی از خداوند را در فرزندانشان تقویت کنند.

 


وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: مصاحبت و دوستی با کودکان و الگوگیری از آنها برای بزرگسالان پنج موضوع را یادآورمی شود که گریه کردن برای تطهیر گناهان و یا شفاعت اهل بیت(ع)، گذشت،  عدم دلبستگی به امور دنیوی، نداشتن غرور و تکبر و زندگی در حال از جمله آنهاست.

 


نقش محوری بانوان در مدیریت خانواده و جامعه

 


اکبری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س)، بانوان را به الگوگیری از سیره و روش این بانوی دو عالم توصیه کرد.

 


وی گفت: نگاه دین اسلام به زن نگاهی محترمانه، تکریم آمیز، عاقلانه و دارای جایگاه ممتاز است که باید زن ایرانی این جایگاه را ارج نهاده و ارزشمند شمارد.

 


اکبری در ادامه با اشاره به سه راهبرد از دیدگاه مقام معظم رهبری برای حفظ ارزش زن در نظام اسلامی اظهار داشت: حدف نگاه غربی و عدم الگوبرداری از غرب، ترویج معارف اسلام و متون اسلامی در بحث زن و الگوبرداری از سیره فاطمه زهرا (س) و پرهیز از مسائل فرعی و پرداختن به مسائل اصلی همچون همسرداری، فرزنداری و خانه داری از جمله راهبردهای حفظ جایگاه زن در جامعه است.

 


وی در ادامه به موضوع آب و نقش بانوان در مدیریت و مصرف بهینه این نعمت الهی پرداخت و افزود: با توجه به بحران آب در دنیا و کشورمان و از سوی دیگر افزایش جمعیت و نیاز جامعه باید خانواده ها در صرفه جویی این مایع حیاتی تلاش مضاعف داشته باشند.

 


اکبری تأکید کرد: با توجه به نقش محوری بانوان در خانواده ها، می توانند در فرهنگ سازی مصرف بهینه و صحیح آب و همچنین سایر شاخصه های اقتصادی، دینی و فرهنگی در جامعه مؤثر واقع شوند.

 


گفتنی است، همایش حجاب و عفاف با حضور مسؤولان استانی و بانوان به مناسبت گرامیداشت مقام زن در سالن آمفی تئاتر شرکت برق ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات