۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۵۵۲۳۵
آیت الله نمازی تبیین کرد؛

گناهان زبان و آثار وضعی آن در زندگی افراد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله نمازی با تبیین آثار وضعی گناهان زبان در زندگی افراد، گفت: اگر زبان مدیریت و کنترل شود می‌تواند منشاء حسنات، خیرات و برکات زیادی باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، ظهر امروز در جمع مردم شهرستان کاشان با اشاره به این‌که اگر زبان مدیریت و کنترل شود می‌تواند منشاء حسنات، خیرات و برکات زیادی باشد گفت: اگر زبان در خدمت عقل و شرع نباشد منشأ شر و شقاوت بنی‌آدم خواهد بود.

 

وی زبان را دارای آسیب‌ها و آفت‌های فراوانی دانست و با بیان این که اشاعه فحشا یکی از گناهان لسانی است، افزود: کسی که از گناه برادر ایمانی اطلاع داشته باشد و یا گناه او را دیده است و یا شنیده است، چنانچه آن را برای دیگران نقل کند، سبب هتک حرمت یک مؤمن و تشویق دیگران به ارتکاب  این گناه و یا گناهان مشابه می‌شود و این عمل در شرع اسلام حرام و محکوم است.

 

آیت الله نمازی گفت: خداوند در آیه 19 سوره نور می‌فرماید، افرادی که عادت دارند در محافل و جلسات نسبت به دیگران اظهار نظر کنند، سبب اشاعه فحشا و شکسته شدن  قبح گناه و ارتکاب معصیت در جامعه توحیدی شده و این گونه مردان و زنان اهل جهنم هستند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: هر گونه عملی که سبب اشاعه فحشا و شکسته شدن قبح گناه و ارتکاب معصیت در جامعه توحیدی شود، عذاب دردناک در دنیا و آخرت را به دنبال دارد و افرادی که از سوی او هتک حرمت شده‌اند در مقام انتقام‌جویی او را هتک حرمت می‌کنند.

 

آیت الله نمازی در ادامه هتک حرمت مؤمن را دارای عوارض و آثار وضعی در زندگی دانست و یادآور شد: امام صادق(ع) فرمود، اسرار مؤمن بر دیگری حرام است و نباید اسرار مؤمن را افشا کرد.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز می فرماید، یکی از انواع خیانت ها این است که اسرار برادر مومنی را بر زبان جاری و به دیگران بگویید و افشا کنید،  این کار به غیر  عوارض منفی و آثار وضعی برای شما هیچ سودی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یادآور شد: مرحوم علامه مجلسی، در بهار نقل می کند، روزی پیامبراکرم(ص) نماز خود را با اصحاب خواند و بلافاصله بعد از نماز به درب مسجد رفت و ایستاد و دست خود را بر درب مسجد گذاشت و گفت، ای کسانی که به زبان ایمان آورده‌اید ولی ایمان در دل شما جایگزین نشده است، در جست‌وجو و کشف اسرار برادران و خواهران ایمانی خود نباشیدکه عوارض سوء دارد.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این‌که اگر کسی در جست وجوی اشکال دیگران باشد خداوند با او همین معامله می‌کند گفت: اگر به دنبال کشف اشکالات برادران و خواهران ایمانی خود باشید خداوند نیز با شما معامله با مثل می‌کند و شما را رسوا می‌کند حتی اگر در خانه خود باشید.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: گناهان زبانی یکی از گناهان رایج درجامعه است که قبحش شکسته شده است، از این رو خداوند برای حفظ حرمت مؤمن و حقوق اهل ایمان اعمالی را که سبب ناامنی اجتماعی می‌شود منع کرده است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات