۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۵۵۲۴۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

تنش در خانواده جامعه را آسیب‌پذیر می‌کند/ زن جایگاه والایی در آموزه های دینی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با اشاره به توجه اسلام به خانواده گفت: تنش در خانواده جامعه را آسیب‌پذیر می‌کند در حالی که خداوند می‌خواهد خانواده کانون انس، اعتماد، مدارا، آسایش و آرامش باشد.
مراسم بزرگداشت روز زن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مراسم بزرگداشت روز زن، که پیش از ظهر امروز با حضور خانواده های کارکنان این اداره در تالار نور برگزار شد، گفت: زن جایگاه والایی در آموزه های دینی دارد و حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی برای مادران و همسران قرار گیرد.


وی با بیان این‌که باید در زندگی با خدا و اهل بیت(ع) مأنوس باشیم، تصریح کرد: همان‌گونه که در غم و شادی های خود به اهل بیت(ع) متوسل می‌‌شویم، در همه ابعاد زندگی خود نیز باید به خداوند و اهل بیت(ع) مراجعه داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با اشاره به این سخن از امام صادق(ع) که می فرماید: «هر کسی دارای 5 ویژگی  سلامتی، امنیت، گشادگی در رزق، انیسی که موافق باشد و رفاه و آسایش باشد هیچ کمبودی در زندگی خود ندارد»، اظهار کرد: با توجه به این سخن حضرت، باید نقطه تکامل همه این خوبی‌ها را در زندگی  پیدا کرد.

 

اهمیت مودت بین خانواده با توجه به روایات
وی با اشاره به این سخن پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: «بهترین شما کسانی است که برای زنان خود بهتر باشد و من بهترین شما هستم.»، گفت: تعلق خاطری که اسلام برای زن و شوهر پیش بینی کرده است، یک تعلق کم نظیر است.

 

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد، با بیان این سخن پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «وقتی یک مرد به همسر خود نگاه می‌کند و همسر وی با نگاه خود به او پاسخ دهد، خدا به دیده رحمت به آن‌ها نگاه می کند» اظهار کرد: در خانواده‌هایی که با محبت، صمیمی و پر خیر و برکت هستند، زن و شوهر با یکدیگر صمیمی‌اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با اشاره به این  سخن امام رضا (ع) که می فرماید: بین زن و شوهر و پدر و پسر ربا وجود ندارد، تصریح کرد: در روایات آمده است که اگر کسی به یک درهم ربا مبتلا شده است شنیع ترین و قبح ترین عمل را انجام داده است، حال با وجود این که ربا این قدر منفور است و خدا آن را بین زن و شوهر حلال می داند، به این علت است که خداوند می‌خواهد خانواده کانون انس، اعتماد، مدارا، آسایش و آرامش باشد.

 

خانواده موفق موجب جامعه موفق می‌شود/ دلیل آسیب‌پذیری خانواده‌ها

وی با بیان این‌که بدون خانواده موفق، داشتن جامعه موفق امکان‌پذیر نیست، افزود: دین اسلام توجه بسیاری به خانواده دارد، به این علت که تا خانواده موفق نباشد، مدرسه، دانشگاه، اداره و اجتماع موفق قابل تصور نیست و کوچک‌ترین اختلاف و تنش  بین پدر و مادر در آینده فرزندان شاهد خواهیم بود و این آسیب به جامعه نیز منتقل می‌شود.

 

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، در ادامه به دلیل آسیب پذیری خانواده ها اشاره و اظهار کرد: خدا محوری در خانواده‌ها کمرنگ شده است و مسائل مختلف زندگی به خاطر خدا تجزیه و تحلیل نمی‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، افزود: دلیل دیگر آسیب پذیری خانواده ها این است که در تربیت فرزندان خانه را با مرکز پژوهشی اشتباه گرفته‌اند، مدارس برای بچه ها کافی است و رفتن بچه ها به کلاس های مختلف الزام شرعی ندارد، باید خانواده‌ها در تربیت فرزندان و ساختن انسان هایی صالح و قابل اعتماد از آنها بهتر کوشا باشند.

 

وی با بیان این‌که نقش آموزش را خیلی بالا برده‌ایم، اما انس و عاطفه در خانواده ها کمرنگ شده است، گفت: این در حالی است که داشتن مدرک آموزشی بدون مسؤولیت‌پذیری در زندگی ارزشی ندارد.

 

حجت‌الاسلام گنابادی با بیان این‌که خراسان رضوی تنها استانی است که 80 درصد سند اجاره‌های اوقافی آن به‌روز است، ادامه داد: در سال های گذشته با وجود داشتن تعداد موقوفه و رقبه در استان، تهران از نظر درآمد در رتبه اول قرارداشت که علت آن را ارزش بیشتر زمین ها در تهران عنوان می کردند، اما دو سال است که با تلاش کارکنان این سازمان، در رتبه اول کشور قرار داریم.

 

وی با اشاره به نقش و اجر مادر و همسران شهید در هشت سال دفاع مقدس، خطاب به خانواده‌های کارکنان این اداره، گفت: همسران خود را همراهی کنید تا در ارائه خدمت به اهل‌بیت(ع) موفق‌تر باشند و نیز در عرصه های مختلف از جمله حفظ قرآن کریم، معرفی فرهنگ وقف، موقوفه حضرت زهرا(س) که برای نخستین بار با سهام کوچک قرار است بنا شود، با ما همکاری داشته باشید./1310/پ203/ح

ارسال نظرات