۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۵۵۲۷۳
در قالب مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن؛

4500 حافظ قرآن در خراسان شمالی تربیت می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: امسال چهار هزار و 500 حافظ قرآن در این استان در قالب مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه تربیت می‌شوند.
حجت الاسلام سهرابي - مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به آغاز ثبت نام مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی، اظهار کرد: ثبت نام از متقاضیان شرکت در این طرح از فروردین ماه آغاز شده است.

 

وی اضافه کرد: سهمیه استان خراسان شمالی در مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم، چهار هزار و 4900 نفر در نظر گرفته شده که این قرآن آموزان در امامزاده ها و بقاع متبرک و مؤسسات قرآنی استان آموزش خواهند دید.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: طرح تربیت حافظان قرآن با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، از سال 91 در دستور کار همه نهادهای فرهنگی و مذهبی قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این فرمان رهبر معظم انقلاب، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز از چهار سال پیش طرح تربیت حافظان قرآن کریم را با هدف تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی آغاز کرد که بر اساس برنامه می بایست این سازمان با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف، یک میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کند.

 

وی با اشاره به این که سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق این هدف برنامه ای چهار ساله تدوین کرد و قرار است در طول این چهار سال یک میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود، افزود: در این طرح، سهمیه خراسان شمالی تربیت پنج هزار و 400 نفر حافظ قرآن بود که تا پیش از این و در طی سه مرحله این طرح، بیش از هفت هزار قرآن آموز در دوره های طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خراسان شمالی شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که طرح مزبور از سال 91 در استان خراسان شمالی آغاز شده است، اضافه کرد: پارسال در سومین مرحله این طرح سه هزار و 500 قرآن آموز در استان در کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند.

 

وی ادامه داد: امسال نیز دوره های آموزشی مرحله چهارم طرح از دوازدهم اردیبهشت ماه، همزمان با سالروز میلاد حضرت علی(ع) در مرکز و شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی آغاز می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که ثبت نام از متقاضیان شرکت در این طرح تا آن زمان و تکمیل شدن سهمیه استان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: علاقه مندان برای شرکت در مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان خراسان شمالی می توانند به مکان های اجرای طرح و برگزاری کلاس ها در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرک، مساجد و مؤسسات قرآنی در مرکز و شهرستان های استان مراجعه کنند.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی آزمون چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز همانند سال های گذشته در قالب دو بخش شفاهی و کتبی و در رشته های حفظ ترتیبی شامل حفظ کل، حفظ 20، 10، 15، پنج، دو و نیم جزء، حفظ جزء 30، یک و 30، یک و حفظ جزء دو و 30 قرآن کریم و نیز در بخش حفظ موضوعی شامل حفظ 300 موضوع برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با اشاره به این که هر داوطلب تنها می تواند در یکی از رشته های ترتیبی و یا موضوعی ثبت نام و در آزمون شرکت کند اما شرکت افراد به عنوان داوطلب آزاد در رشته دوم بلامانع است، خاطرنشان کرد: آزمون پایانی حفظ موضوعی و ترتیبی چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان، هفتم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد./9314/ت303/ب4

ارسال نظرات