۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۵۵۳۰۴

اخبار کوتاه استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کنگره سرداران، فرماندهان و یک هزار شهید خمین، مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی و برگزاری جشنواره قرآنی «گل‌های محمدی و فاطمی» در استان مرکزی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي کنگره سرداران، فرماندهان و يک هزار شهيد خمين کنگره سرداران، فرماندهان و يک هزار شهيد خمين کنگره سرداران، فرماندهان و يک هزار شهيد خمين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سردار ناصر شعبانی فرمانده قرارگاه ثارالله تهران در کنگره سرداران، فرماندهان و یک هزار شهید خمین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک پدیده ی اجتماعی و دینی محسوب می شود و تلاش برای احیای آن برای مقابله با تهاجم فرهنگی موضوعی است که نیازمند بررسی ابعاد مختلف آن است.

 

فرمانده قرارگاه ثارالله تهران بیان داشت: فرهنگ سازی ایثارگری ها، الگوگیری از شهدا در زندگانی، تکریم و پاسداشت شهیدان در جامعه، تقویت روحیه معنوی و زنده نگهداشتن یاد حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس ضروری است.

 

شعبانی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم ترین و بارزترین مسائل راهبردی در جامعه است و امروز امنیت و آرامش و پیشرفت های کشورمان را از شهدای والامقام داریم.

 

فرمانده قرارگاه ثارالله تهران خاطر نشان کرد: امروز اقتدار و قدرت ایران اسلامی مرهون خون های پاک مردان و زنانی است که در راه دفاع از انقلاب و حراست از کشور در تبعیت از فرمان ولایت در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند.

 

شعبانی با تاکید بر اینکه که نام و یاد شهیدان باید به عنوان اصل فرهنگ در جامعه نهادینه شود اظهار کرد: خدمت به شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در راس فعالیت های دستگا های فرهنگی قرار بگیرد.

 

فرمانده قرارگاه ثارالله تهران گفت: موفقیت های جوانان نسل سوم و چهارم ایران اسلامی در عرصه ورزشی، هوا و فضا، علوم پایه، هسته ای و پزشکی، دستاورد خون های پاک رزمندگانی است که در پاسداری از حریم انقلاب و کشور بر زمین ریخته شده است.

 

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان از مهمترین وظایف مسوولان است و با تلاش مسوولان این ترویج فرهنگ باید در همه  همه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و آحاد جامعه نهادینه شود.

 

شعبانی در ادامه گفت: ایثارگری وشهادت طلبی نقش بسزایی درحفظ دین وارزشهای آن واستقلال کشور ایفا می کند و همه ما ظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه پررنگ کنیم.

 

مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی آغاز شد

 

علی شیرخانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن و معارف اسلامی بخش پسران در خمین، گفت: مسابقات قرآنی را توفیقی از سوی خداوند است و همچنین انس و الفت با قرآن دارای مراحلی است که با تفکر و تأمل در این کتاب شریف امکان‌پذیر خواهد بود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه اسلامی باید همواره جریان داشته باشد و برگزاری مسابقات قرآنی تاثیر بسزایی در رفتار دانش‌آموزان دارد.

 

شیرخانی اظهار داشت: در سی و سومین دوره مسابقات قرآن، بخش‌های اذان، احکام، تفسیر قرآن و صحیفه سجادیه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، یادآور شد: مسابقات مرحله استانی از 22 فروردین ماه آغاز شده و تا سی‌ام همین ماه ادامه دارد.

 

جشنواره قرآنی «گل‌های محمدی و فاطمی» در استان مرکزی برگزار می‌شود

 

 حجت‌الاسلام شفیعی مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که جشنواره قرآنی گل های محمدی و فاطمی ویژه گروه های سنی کودکان و نوجوان است خاطر نشان کرد: خوشبختانه اولین جشنواره قرآنی مذکور با استقبال قابل توجه خانواد‌ ها و قرآن‌آموزان کودک و نوجوان قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام شفیعی اظهار داشت: در برگزاری اولین دوره این جشنواره تصمیم براین است که دوره دوم این جشنواره را کارشناسی‌تر افزون بر محلات در شهرستان‌های خمین و دلیجان نیز برگزار کنیم.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی درادامه گفت: دومین جشنواره قرآنی مذکور جمعه، 28 فروردین با حضور جمعی از معاونان استانداری مرکزی و مسئولان شهرستانی با رونمایی از پوستر این جشنواره برگزار می‌شود.

 

روحانیت در ترویج فرهنگ پرداخت زکات نقش بسزایی دارند

 

محمودی، مدیر کمیته امداد ساوه  با با بیان این که در سال گذشته بیش از 5 میلیارد ریال زکات در ساوه جمع‌آوری شده است، افزود: این میزان زکات در بخش‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی روستا، اهدای جهیزیه، خرید لوازم ضروری زندگی، پرداخت کمک هزینه‌های درمانی و کمک معیشت مددجویان ساکن در مناطق جمع‌آوری و هزینه شده است.

 

مدیر کمیته امداد ساوه با اشاره به اهمیت نقش روحانیت در ترویج فرهنگ پرداخت زکات، بیان  کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان با همکاری روحانیان اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده است./842/پ203/ب4

ارسال نظرات