۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۵۵۳۱۳
حجت الاسلام یونسی:

برای توسعه اقتصادی نیاز به توسعه و تغییر فرهنگی داریم

خبرگزاری رسا ـ دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، توسعه و تغییر در فرهنگ را لازمه توسعه اقتصادی در کشور دانست و گفت: در زمینه توسعه اقتصادی سازمان های فرهنگی، رسانه ها و روحانیان باید زمینه را برای حمایت از دولت فراهم کنند.
حجت الاسلام يونسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، عصر امروز در دومین همایش بررسی زمینه های مشارکت ایرانیان خارج از کشور در توسعه همه جانبه استان اردبیل، خاطرنشان کرد: اشتغال و فعالیت در دین اسلام و سیره نبوی بارها ستوده شده اما ما به غلط از تمکن فراری هستیم و مادامی که کارآفرینی امری مقدس شناخته نشود و این امر به ارزش تبدیل نشود، توسعه اتفاق نخواهد افتاد.

 

وی افزود: با شیوع فرهنگ دولتی در دهه اول انقلاب همه چیز دولتی شده و در حالی که دولت باید تصدی گری را در بسیاری از امور واگذار کند اما همچنان شاهدیم بسیاری از خصوصی سازی ها در واقع به شبه دولتی تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام یونسی تصریح کرد :دولت باید قبل از انجام خصوصی سازی فرهنگ این امر را تغییر داده و تابوها را بشکند تا مسؤولان بتوانند با کارآفرینان و ثروتمندان سالم مراوده داشته و در این زمینه سازمان های فرهنگی، رسانه ها و روحانیان باید زمینه را برای حمایت از دولت فراهم کنند.

 

دستیار ویژه رییس جمهور اظهار داشت: اگر فرهنگ تغییر یافت، اقدام بعدی سیاستگذاری درست از سوی دولت است که می تواند مبتنی بر شعار رونق اقتصادی، عدالت و یا توسعه باشد.

 

وی افزود: در دنیای امروز تا زمانی که تولید نداشته باشیم، نمی توانیم صادرات داشته باشیم و در نتیجه عدالت را محقق کنیم بلکه توزیع فقر کرده ایم و ملت فقیر قطعا خواسته اسلام نیست.

 

حجت الاسلام یونسی بیان کرد: بناهای باشکوه، ساخت مساجد و ترویج اسلام در قرون گذشته با ثروت صورت گرفته در صورتی که فقر جز فساد چیزی به همراه ندارد و دین اسلام به ملت سعادتمند بشارت می دهد و چنین ملتی است که می تواند با فساد مبارزه کند.

 

دستیار ویژه رییس جمهوری با اشاره به این که مهمترین مشکل مردم بیکاری است، تشریح کرد: برای حل این معضل و توسعه همه جانبه نیازمند رونق اقتصادی هستیم و تحقق این مهم همکاری مردم و تغییر فرهنگ را می طلبد.

 

وی با بیان این که پیروزی های بین المللی که توسط دولت به دست آمده نوید آینده خوبی را می دهد، اظهارکرد: حل مساله اقتصاد و معیشت مردم مهم ترین دغدغه دولت است و حتی مساله هسته ای در چارچوب حل مشکلات اقتصادی مردم صورت می گیرد و اقدامات سیاسی در این جهت است.

 

حجت الاسلام یونسی با شاره به قابلیت های استان اردبیل، افزود: اردبیل جزو استان های مستعد است و با اقلیمی متنوع ظرفیت های لازم را برای توسعه همه جانبه دارا است و از این حیث جزو مناطق برتر کشور بوده و اگر تنها ظرفیت گردشگری این استان فعال شود، موجب اشتغال و رونق اقتصادی شده و فقر و بیکاری در منطقه را از بین برده و حتی می تواند مشکلات استان های همجوار را نیز مرتفع کند./937/پ202/ج

ارسال نظرات