۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۵۵۳۵۲

شرکت 600 داوطلب در آزمون ورودی حوزه علمیه گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه علمیه گیلان از شرکت 600 نفر در آزمون ورودی امروز حوزه علمیه استان خبر داد.
آزمون ورودي حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر حوزه علمیه گیلان امروز در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با اشاره به این که آزمون ورودی حوزه علمیه استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: 600 نفر در این آزمون ورودی شرکت کردند.

 

عضو شورای حوزه علمیه گیلان افزود: کسانی که در این آزمون امتیازات لازم و کافی را بدست آورند می تواند در مراحل بعدی حضور داشته باشند.

 

وی مصاحبه را مرحله بعدی برای پذیرفته شدگان در این آزمون دانست و گفت: بعد از مصاحبه یک مرحله اختبار و تثبیت بوده که پذیرفته شدگان باید در دوره یک ماهه آن شرکت کنند.

 

حجت الاسلام لاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که از این برنامه یک ماهه با موفقیت و سربلندی بیرون آیند می توانند در سال تتحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل در حوزه علمیه شوند.

 

به گفته استاد حوزه علمیه گیلان نتایج پذیرفته شدگان در مرحله آزمون این حوزه در تاریخ 25 اردیبهشت امسال از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه اعلام و برای پذیرفته شدگان فراخوان داده تا در مراحل بعدی شرکت کنند.

 

وی با اشاره به سؤوالات آزمون ورودی حوزه علمیه یادآور شد: این سؤوالات در بخش های عمومی، اعتقادی و سیاسی بوده که در مقاطع مختلف دانشگاهی منابع آن اعلام شده است.

 

حجت الاسلام لاکانی خاطرنشان کرد: بخش دیگر سؤوالات مربوط به مطالبی است که داوطلبان در کتاب های درسی خود مطالعه کرده و با آن آشنایی کافی دارند.

 

مدیر حوزه علمیه گیلان اظهار داشت: ما به دنبال کیفیت در جذب و پذیرش طلاب هستیم که موجب تعالی جامعه و رشد آن فراهم می شود.

 

این مسؤول  با اشاره به نیاز گسترده جامعه به طلاب و روحانیان افزود: افزایش روحانیان در جامعه به علت نیاز جامعه بوده و این نیاز سنجی ها به صورت متعدد از سوی متخصصان صورت پذیرفته است.

 

استاد حوزه علمیه گیلان در ادامه افزود: برای این منظور سعی شده از روحانیان جوان که دارای لسان خوب بوده و آشنایی بیشتری با روحیات نوجوانان و جوانان داشته برای جذب آنها استفاده شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات