۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۵۵۳۵۷
آیت الله امامی کاشانی در گفت‌وگو با رسا:

علی بن باقر به تبیین حکومت شیعی و اسلامی در ایران پرداخت

خبرگزای رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که امام محمد باقر(ع) افضل فرزندان خود بعد از امام صادق(ع) را به سرزمین ایران فرستاد، گفت: این امامزاده بزرگوار سه سال در کاشان و اطراف نماز جمعه برپا کرده است.
آيت الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران

آیت الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تسلیت سالروز شهادت حضرت سلطان علی بن باقر(ع)، گفت: در زمان ظاهر شدن حکومت بنی امیه و ظاهر شدن بنی عباس، شرایط برای دعوت تشیع و اسلام آماده شده بود.

 

وی افزود: حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) با فراهم شدن این شرایط، به نشر تفکر شیعی پرداخت و این فعالت های ارزشمند در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) اتفاق افتاد که بسیاری از احایث در دوران امامت آن دو بزرگوار نقل شده است.

 

آیت الله امامی کاشانی گفت: امام محمد باقر(ع) افضل فرزندان خود بعد از امام صادق(ع) را به سرزمین ایران فرستاد که این نشان از مقام والای حضرت سلطان علی(ع) است.

 

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) شهید در راه اسلام و شخصیتی فداکار بوده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این امامزاده بزرگوار سه سال در کاشان و اطراف نماز جمعه برپا کرد و در خطبه های خود به بیان حکومت شیعی و حکومت اسلامی پرداخت.

 

شایان ذکر است آیت الله امامی کاشانی با حضور در حرم مطهر حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) در شب شهادت ایشان، به مناجات و عبادت پرداخت و نماز مغرب و عشاء شب شهادت و نماز صبح 27 جمادی الثانی به امامت ایشان در حرم مطهر برگزار شد و همچنین جلسه ای در رابطه با امور آستان علی بن باقر(ع) با حضور آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه مشهد اردهال، اعضای هیأت امنا و مدیریت این آستان و معتمدان منطقه برگزار شد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات