۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۵۵۳۷۷
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

وجود آل‌سعود همواره به ضرر دنیای اسلام بوده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: از زمانی که آل‌سعود به دنیا آمد، به ضرر دنیای اسلام بودند و نیاباتا از طرف کفر و اسرائیل یمن را زیر بمباران قرار دادند، این دستور آمریکا و اسرائیل و گروه جنایتکار وهابی است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي ن‍ژاد در مسجد صفاري كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با محکوم کردن حمله سعودی‌ها به یمن گفت: اخیرا در رادیوهای بیگانه مطلبی گفته شده است، که امام جمعه اصفهان علیه عرب‌ها سخن گفته‌اند، که این مطلب نادرست است، ما کاری با عرب‌ها نداریم، عرب‌ها برادر ما هستند و هیچ فخری میان عرب و عجم نیست.

وی افزود: شعار ما این است که هیچ کس بر دیگری به خاطر زبان و رنگ برتری ندارد و الان هم حمایت‌هایی که ما می‌کنیم و ایران می‌کند باید از عرب‌ها بکنیم، ما در عراق حمایت نظامی نداریم اما حمایت معنوی و مشورتی داریم، اگر بتوانیم حمایت‌های مادی بکنیم هم بهتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: ما فرقی بین این‌ها نمی‌گذاریم، این‌ها با این که ادعای عربیت و سنی‌بودن را می‌کنند می‌دانند آن که در برابر تروریست‌ها ایستاده است ایران است و آن که در سوریه در برابر جنایتکاران مقاومت کرد، ایران است، در لبنان، در غزه، در یمن و بحرین هم ایران است البته این‌ها دخالت نظامی نیست بلکه دخالت مشورتی و معنوی است.

وی با اشاره به این‌که دشمنان اکنون به دنبال آن هستند که میان عرب و عجم تفرقه ایجاد کنند ، ابراز کرد: آن‌ها می‌خواهند جنایت‌کاری خودشان را ادامه دهند که این مطالب در سایت‌ها وجود دارد، سایت‌ها پر از دروغ است، نباید به اخبارش گوش کرد که یا دست دشمنان است یا دست دوستان نادان است، مردم باید عاقل باشند و به این حرف‌ها گوش ندهند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به جنایت‌های آل‌سعود اظهار کرد: از زمانی که آل‌سعود به دنیا آمد، به ضرر دنیای اسلام بودند و نیاباتا از طرف کفر و اسرائیل یمن را زیر بمباران قرار دادند که خانه‌ها را خراب کردند و منابع زیربنایی اقتصادی را دارند از بین می‌برند که دستور آمریکا و اسرائیل و گروه جنایتکار وهابی است.

وی گفت: داعش، طالبان، النصر و مانند آن با پول نفت عربستان اداره می‌شود، گروهک‌های ضدانقلابی با پول عربستان اداره می‌شود، در بحرین هم نظامی وارد شده است و هم به وسیله پول عربستان در برابر ملت مسلمان ایستاده‌اند و جنایت می‌کنند.

اعلام روز ارتش سیلی محکمی به دشمنان ایران بود

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: آن‌ها به حرم امام حسین(ع) حمله کردند، خون در کوچه‌های کربلا راه افتاد، حرم ائمه(ع) را تخریب کردند هم در سامرا و هم در بقیع قبرستان بقیع را زیر و رو کردند با توهماتی که محمد‌بن‌عبدالوهاب و جد‌ آل‌سعود با هم رفیق بودند و آل‌سعود بدین ترتیب از وهابیت تأثیر فکری گرفت.

وی با اشاره به این‌ که نحوه جنایت اسرائیل و عربستان شبیه به هم است، خاطرنشان کرد: آدم‌کشی و جنایت جزو ذات آنان است، همان کاری که داعشی‌ها انجام می‌دهند و بچه می‌کشند و به مال و جان و ناموسی مردم تجاوز می‌کنند، تا به حال هیچ کجا را هم نگرفته‌اند و ما امیدواریم که این بار که جنایاتی را علیه مردم مظلوم یمن دارند انجام می‌دهد نابود شوند و خداوند این لکه ننگ را از جهان اسلام پاک بکند.

وی ادامه داد: این‌ها همان‌ها هستند که ایرانی‌ها را در حرم امن الهی به خاک و خون کشیدند، جایی که از نظر الهی امن است و اگر یک جانی به آن جا وارد شود، حق ندارند با او کاری داشته باشند، زمین وحی در دست عده‌ای ملحد قرار گرفته است و به جای این که ام القری اسلام باشد، دست انسان‌های پلیدی همچون آل‌سعود قرار گرفته است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با گرامیداشت فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: برخی از دوستان نادان به دنبال انحلال ارتش بودند، ارتشی‌ها همان جوانانی بودند که حضرت امام(ره) فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند، مقلد مراجع تقلید بودند، و بعد برخی‌ها خواستند نظم ارتش را به هم بزنند و بگویند سرهنگ و امیر و غیرامیر نداریم.

وی گفت: امام(ره) تأکید کردند که هم ارتش باید باشد و هم ارتش اسلامی است و هم نظم ارتش باید رعایت شود، امروز یک روز بسیار باعظمتی بود که سیلی محکمی به دشمنان و دوستان نادان زده شود و ارتش از همان روز اول شروع به کار کرد و این مطلب را دشمن می‌دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: روز 29 فروردین واقعا یک روز تاریخی و ماندگار و عزیز و یکی از ایام‌الله است که همیشه باید این روز را گرامی بداریم و فردا نیز در کلانشهرها، ارتشی‌ها و نیروهای مسلح رژه می‌روند باید آنان را تشویق کنیم، آن‌ها نیازی به تشویق ما ندارند اما ما باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

ماه رجب ماه استغفار و توبه است

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب این ماه را ماه ریزش گناهان و فروریختن رحمت الهی دانست و اظهار کرد: رجب جزو ماه‌های حرام است، در زمان قبل از اسلام نیز این ماه‌های حرام بوده است که به حرمت نگاه داشتن این ماه تأکید شده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: در ماه رجب اتفاقاتی افتاده است که این سبب می‌شود که ماه رجب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شود، در ابتدای این ماه ولادت امام باقر(ع) و شهادت امام هادی(ع) و سپس ولادت امام علی(ع) قرار گرفته است و ایام البیض و هم ولادت امام موسی کاظم(ع) و مبعث پیامبر اکرم(ص) در این ماه واقع شده است.

وی با اشاره به این‌ که ماه رجب ماه استغفار و توبه است، گفت: در پنج‌شنبه هفته آینده، پنج‌شنبه‌ای که می‌آید، لیلةالرغائب است، این شب شب مرغوبی است که رغبت خداوند را در پی دارد، خوب است روز قبلش را انسان روزه داشته باشد و شب لیلةالرغائب شب احیا است که امیدوارم خداوند به برکت اهل‌بیت(ع) توفیق دعا و نیایش و استغفار را بدهد.

در پایان نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان مردم خداجو و مؤمن این شهر با حضور در تظاهراتی و با سر دادن شعارهای «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل‌سعود»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، این جنایت‌ها را محکوم کردند./914/پ201/ج

ارسال نظرات