۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۵۵۳۸۲
امام جمعه شهرری:

سازمان‌های بین‌المللی ابزار دست قدرت‌های استکباری هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: سازمان‌های بین‌المللی، شواری امنیت و حقوق بشر ابزار دست قدرت‌های استکباری هستند و افرادی که در این سازمان‌ها کار می‌کنند مزدور این قدرت‌ها بوده و ابتدای کار آنها بر اساس دروغ استوار است.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: شیعه باید تقوای فکری، قولی و عملی داشته باشد هر کس نمی‌تواند ادعا کند من شعیه هستم در حالی‌که مرتکب گناه می‌شود.

 

وی با اشاره آسیب‌های ایمان، اخلاق، اعمال و عبادات افزود: شناخت آسیب‌هایی که ایمان، اخلاق، اعمال و عبادات انسان را تهدید می‌کند لازم است که حسد و سوء ظن از جمله این آسیب‌ها است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به معنای حسد عنوان کرد: حسد یعنی انسان نتواند نعمتی را در کسی ببیند و خواستار زوال آن نعمت در او باشد این نوعی بیماری بسیار خطرناک است که در افراد مختلف به شکل‌های مخلتف بروز و ظهور دارد.

 

حسد روح و جسم انسان را بیمار می‌کند

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه گفت: حسد حداقل دو اثر تخریبی در انسان دارد که روح و ایمان را  از بین برده و به جسم انسان صدمه می‌زند حسد چون آتشی که هیزم را از بین می‌برد ایمان و جسم انسان را از بین می‌برد.

 

وی با اشاره به آسیب دیگر اظهار داشت: سوء ظن از جمله دیگر آسیب‌های ایمان و اخلاق است، پیامبر(ص) می‌فرمایند: از سوءظن به دیگران برحضر باشید زیرا سوءظن و بدگمانی سبب می‌شود عبادت انسان فاسد شده و گناهان او سنگین شود روح اعتماد او به دیگران سلب شده و حتی ممکن است منجر به قتل دیگران شود.

 

امام جمعه شهرری افزود: سوءظن سبب بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود به ویژه اگر این بی‌اعتمادی در زندگی خانوادگی وارد شود سبب مشکلات زیادی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه گفت: از پیامدهای دیگر سوءظن پراکنده شدن دوستان از اطراف انسان، تجسس، عیب‌جویی و غیبت نسبت به دیگران خواهد شد.

 

نظام، کشور و مردم مدیون معنویت است

 

وی با اشاره به حلول ماه رجب در هفته آینده عنوان کرد: نظام، کشور و مردم ما مدیون معنویت بوده و بر این اساس به پیروزی رسیده است قیام و بعثت رسول اکرم نیز برپایه معنویت و دعوت به خدا بود زمانی‌که حضرت ولی عصر نیز تشریف آروند دعوت به معنویت خواهند داشت.

 

امام جمعه شهرری افزود: ماه رجب یک فرصت استثنایی است که علما و بزرگان ما وظایف این ماه را مانند ذکر، صدقه، نماز و روزه را مشخص کردند، در ماه رجب مانور اعتکاف صورت برگزار می‌شود که باید قدر آن را بدانیم در سال گذشته جوانان ما نزدیک به یک میلیون نفر در این مراسم باشکوه شرکت داشتند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن تبریک سالروز ارتش جمهوری اسلامی و دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: نیروهای مسلح در کشور ما بازوی توانمند این نظام هستند نیروهای مسلح در تراز جمهوری اسلامی قرار داشته و از نظر آموزشی و کسب معنویات مقتدر است.

 

اقتدار نیروهای مسلح بازدارنده دشمن است

 

وی در ادامه گفت: امروز نیروهای مسلح کشور ما این اقتدار را به این دلیل کسب نکردند که به کشورهای دیگر حمله کنند بلکه آنها از نظر قرآن که ما را توصیه به کسب قدرت دفاعی بالا می‌کند این اقتدار نظامی را کسب می‌کنند تا از نظر بازدارندگی و دفاعی قدرت داشته باشیم.

 

امام جمعه شهرری افزود: ما این اقتدار را افزایش خواهیم داد و بنا هم نداریم بمب هسته‌ای بسازیم چون شرعا اسلام این اجازه را به ما نمی‌دهد، مقام معظم رهبری هم در مذاکرات هسته‌ای هم فرمودند ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد دیگران در مسائل نظامی ما دخالت کنند اگر بناست مذاکره شود تنها در موضوع هسته‌ای است.

 

سازمان‌های بین‌المللی، شواری امنیت و حقوق بشر ابزار دست قدرت‌ها است

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در تذکری عنوان کرد: ما در نمازجمعه بارها اعلام کردیم که سازمان‌های بین‌المللی، شواری امنیت و حقوق بشر ابزار دست قدرتها هستند و افرادی که در این سازمان‌ها کار می‌کنند مزدور این قدرتها بوده و ابتدای کار آنها بر اساس دروغ استوار است.

 

وی بیان داشت: در 8 سال دفاع مقدس تمام قطعنامه‌های شورای امنیت به نفع صدام و علیه ما بود اکنون یکی از آن دروغ‌ها و ظلم‌ها در حق مردم یمن انجام می‌دهد شورای امینت جنایات آل سعود را در یمن مشاهده کرده و در حالی که می‌داند عربستان سعودی اسرائیل دوم است بیانیه به نفع عربستان صادر می‌کند و یمن را محکوم می کند.

 

عربستان نماینده آمریکا و اسرائیل در منطقه است

 

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: امروز هر مسلمانی در منطقه کشته می‌شود با دلارهای نفتی عربستان است آن وقت ادعای خام‌الحریمن نیز دارد آنها دروغ می‌گویند بلکه آنها نماینده اسرائیل و آمریکا در منطقه هستند و به نمایندگی آنها این جنایات مرتکب می‌شوند اما این اعتقاد ما است که مردم یمن پیروز خواهد شد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات