۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۵۵۳۸۹
امام جمعه تبریز:

در آینده ای نزدیک یمن گورستان رژیم آل سعود خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری، گفت:مردم یمن تربیت یافته مکتب سیدالشهدا(ع) هستند و با مقاومت خود عربستان را به خاک مذلت کشانده و این کشور را به گورستان آنها تبدیل خواهند کرد.
آيت‌الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) برگزار گردید با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رجب، اظهار داشت: ماه رجب از قداست ویژه ای برخوردار است و رحمت الهی در این ماه به سوی بندگان سرریز می شود.

 

وی اضافه کرد: این ماه، ماه استغفار و بندگی است و بهتر است از هر لحاظ بر اعمال و رفتار خود مراقبت کرده و به سوی پروردگار متعال تقرب جوییم.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه، اظهار داشت: امسال بیش از هر سال متقاضی وجود داشت و این روند استقبال همه ساله رو به فزونی است و از خداوند متعال می خواهیم تا طلاب عزیز را در این مسیر یاری کند.

 

وی با اشاره به سالروز روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تبریک این مناسبت، بیان کرد: در شرایطی که ارتش با کارشکنی های مختلف داخلی و خارجی مواجه بود حماسه آفرینی ها و موفقیت های زیادی را نصیب خود کرد و امام راحل(ره) اهمیت ویژه به ارتش می دادند و به خاطر تجلیل از این نیرو، روز 29 فروردین را به روز ارتش نامگذاری کردند.


آیت الله مجتهد شبستری همچنین با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران در 2اردیبهشت ماه سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره)، بیان داشت: حماسه آفرینی های سپاه و بسیج بر کسی پوشیده نیست و هم اکنون نیز این نیرو در حوزه های مختلف فرهنگی و کمک رسانی به مظلومین در ایران و حتی در خارج از کشور مشغول فعالیت و حماسه آفرینی است.


وی با بیان این مطلب که بحمدلله سال به سال نیرو های نظامی کشور، منسجم تر و مجهزتر می شود، افزود: اقتدار نظامی عامل بازدارندگی دارد و اگر دشمنان شاهد قدرت نظامی کشور ما باشد فکر تجاوز و تهاجم هم به ذهنشان خطور نخواهد کرد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: نظارت در مسئله هسته ای باید متعارف باشد و نباید تسری پیدا کند به مسائل امنیتی، چرا که موضوع مذاکرات صرفا در خصوص مسئله هسته ای است و نباید موارد و موضوعات دیگری در آن طرح و بحث و مورد مذاکرده قرار گیرد.


وی با بیان این مطلب که توان نظامی کشور قابل مذاکره نیست، خاطرنشان کرد: غربی ها بدانند رهبر ما، دولت ما و ملت ما می خواهند قدرت نظامی و سیاسی کشور، روز به روز پیشرفت کند و به هیچ وجه اجازه نخواهند داد، بیگانگان در امور نظامی و امنیتی کشور کوچکترین دخالتی کنند.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به مذاکرات انرژی هسته ای، افزود: اگر بناست تحریم ها برداشته شود، باید به مجرد امضاء توافق همه تحریم ها در همان روز و به طور کامل و یکجا لغو شوند.


وی در بخش دیگری در سخنانش با اشاره به حملات ناجوانمردانه عربستان سعودی به یمن، ابراز کرد: عربستان برای کشورهای تولید سلاح، خریدار بسیار داغ و سودمندی به شمار می رود، به طوری که در دنیا به عنوان بزرگترین خریدار سلاح معرفی و مشهور گردیده است و سود این تجهیزات به جیب دول غربی می رود، به همین خاطر و سایر علل، همراهی و حمایت دولت های ستمگر غرب را به دنبال دارد.


امام جمعه تبریز با اشاره به وادار کردن سازمان ملل توسط عربستان به تصویب قطعنامه علیه یمن، تصریح کرد: این اقدامات نشان دهنده این است که سازمان ملل در حالی که شاهد کشتار و جنایات وحشیانه رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم یمن هست، دست روی دست گذاشته استو واقعا بویی از انسانیت نبرده است.


وی اذعان داشت: به فضل الهی در اثر مقاومت حزب الله یمن و در اثر وحدت کلمه نه تنها استقلال یمن حفظ خواهد شد، بلکه سعودی های وهابی در عربستان به وسیله یمنی ها به خاک مذلت خواهند نشست چرا که مردم یمن تربیت یافته مکتب سیدالشهدا(ع) هستند و با مقاومت خود عربستان را به خاک مذلت کشانده و این کشور را به قبرستان آنها تبدیل خواهند کرد.


آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به تاریخچه فرقه ضاله وهابیت که دست پرورده و دست نشانده استکبار است، خاطر نشان کرد: رژیم وهابی عربستان برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، گروهک هایی همچون طالبان، النصره و داعش را به وجود آورده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آل سعود با عقاید تکفیری خود، به نام اسلام جسارت هایی علیه مسلمانان می کند و خیانت های آنها کمتر از جنایت های رژیم صهیونیستی نیست.


وی با اشاره به عداوت های رژیم وهابی آل سعود با شیعیان ضمن بیان این مطلب که وهابیت هراس عجیبی از صدور انقلاب اسلامی و تشیع دارد،، افزود: عداوت سعودی ها با شیعیان بیش از پیش محسوس شده و با ایجاد تفرقه بین مسلمانان، جنگ افروزی و دامن زدن به اختلافات، به دنبال از بردن تشیع و جمهوری اسلامی است.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با یادآوری جنایت سعودی ها در کشتار حجاج ایرانی که حدود دو دهه پیش رخ داد و موجب تحریم مقطعی سفر حج از سوی امام خمینی(ره) شد، بیان داشت: سعودی ها در این اواخر جسارت خود را زیاد تر کرده و حوادثی همچون تصادف اتوبوس زائران ایرانی و حادثه فرودگاه جده را به وجود آوردند.


وی خاطر نشان کرد: علی رغم توطئه ها و صرف هزینه های فراوان، اکثریت مسلمانان دنیا به آثار شوم عربستان سعودی و وهابیت که ساخته و پرداخته استکبار است پی برده اند.


آیت الله مجتهد شبستری در پایان با اشاره به حادثه فرودگاه جده، اضافه کرد: این جریان حیثیت ملت ایران را خدشه دار کرد و خواست عمومی ملت ایران برخورد قاطعانه و صریح با این موضوع است و دولت سعودی باید عاقب این حادثه شرم آور و مجازات این مجرمین و عواقب آن را بپردازد./853/پ201/ش

ارسال نظرات