۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۵۵۴۰۰
باهنر در اصفهان:

جبهه پیروان بر اساس نظر جامعتین تصمیم گیری خواهد کرد/ اصلاح طلبان تندرو؛ جایگاه اولیه فتنه

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی محور حرکت جبهه پیروان خط امام و رهبری را جامعتین دانست و گفت: دیر زمانی است که مسؤولین این جبهه سعی کرده اند مواضع خود را با محوریت روحانیون و جامعتین همسو کنند و بر طریق وحدت حرکت کنند.
نشست خبري محمد رضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمد رضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نخستین نشست تشکل‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان با تشریح وضعیت جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: انتخاب جایگزین برای مرحوم عسگراولادی از چالش های مهم این جبهه در سال جدید بود.

 

وی در ادامه تفکر و خط مشی این جبهه را در سه وضعیت دانست و ابراز داشت: حرکتی سیاسی با مشی صلح سیاسی، گام برداشتن با محوریت جبهه پایداری البته به صورت قوی در ماسئل سیاسی کشور و خارج شدن از مشی حزبی و گرایش به یک ائتلاف اصول گرایی صرف از نمونه تفکرات جدید برای ادامه راه این جبهه پیش بینی شد.

 

باهنر در ادامه روش اول و دوم را خارج از محدوده تفکرات این جبهه دانست و ابراز داشت: ائتلاف بر وحدت اصول گرایی تنها روشی بود که بر سر آن توافق نهایی حاصل شد.

 

 نایب رییس مجلس شورای اسلامی جبهه پیروان خط امام و رهبری را بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تشکل حقوقی اصولگرایی در کشور دانست و تصریح کرد: استفاده از نظرات همسوی این جبهه مثل حزب مؤتلفه و جامعه مهندسین کشور از اقدامات بعدی این جریان سیاسی است.

 

وی با بیان این که جبهه پیروان خط امام و رهبری از اصلی‌ترین تشکل حقوقی جبهه اصولگرایی کشور است ابراز داشت: دیر زمانی است که مسؤولین این جبهه سعی کرده اند مواضع خود را با محوریت روحانیون و جامعتین همسو کنند و بر طریق وحدت حرکت کنند.

 

باهنر رسیدن به نقطه 100 درصد وحدت و وفاق اصول گرایی را از اهداف این جبهه دانست و گفت: نتیجه ای که بعد از سه دهه به ما رسیده است حرکت کردن پشت سر جامعتین بوده و معتقدیم که هیچگاه از حرکت در سایه روحانیون معظم ضرر نکرده ایم.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی منظور از وحدت، را خارج از وحدت فلسفی دانست و اظهار داشت: منظور از وحدت تمرکز بر یک سری اصول مشخص و مشترک است که این اصول قبل از مجلس نهم و با محوریت مرحوم آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی تهیه شد.

 

وی این منشور را دارای 12 بند دانست و گفت: اعتقاد و التزام به اسلام و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، پایبندی و تعهد به فرمایشات امام راحل و رهبری و فصل‌الخطاب دانستن ولایت فقیه از مهم ترین اصول این منشور می باشد.

 

 

باهنر در ادامه معنای وحدت، همدلی و همکاری را به معنای دوری از مواضع انقلابی و ارزشی غلط دانست و ابراز داشت: وحدت با هر جریان و طیفی که در چارچوب و شاخصه‌های نظام و قانون باشد و تحت اصولگرایی معنی شود را می‌پذیریم.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی محور حرکت این جبهه را تحت نظرات علما و روحانیت دانست و گفت: این جبهه کاملا تابع تصمیمات جامعتین خواهد بود.

 

باهنر در ادامه به بیان مواضه جبهه پیروان خط امام ر رهبری در مقابل اصلاح طلبان پرداخت و گفت: اصلاح‌طلبان معتدل را به عنوان رقیب می‌پذیریم ولی به منظور ائتلاف با آنها هرگز اقدامی نمی‌کنیم.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تجربه به ما نشان داده است که اصلاح‌طلبان معتدل به محض رسیدن به کرسی قدرت کرسی را به دست اصلاح‌طلبان تندرو می سپارند ابراز داشت: موضع ما نسبت به اطلاح طلبان تندرو با شدت و تندی است.

 

وی جایگاه اولیه فتنه را اصلاح‌طلبان تندرو دانست و تصریح کرد: ما بارها جایگاه هنجارشکنی در جامعه را از دل اصلاح‌طلبان تندرو دیده‌ایم، و با وجود آن که همه اصلاح‌طلبان موافق فتنه نبودند و تعدادی از آنها حتی در راهپیمایی 9 دی نیز حضور یافتند، ولی با این وجود می‌گوییم فتنه 88 از مواضع این گروه تند رو شکل گرفت.

 

باهنر در ادامه به تشریح مواضع جبهه پیروان خط امام و رهبری راجع به انتخابات مجلس آینده پرداخت و افزود: از جمله سیاست و اصول ما در این انتخابات، شناسایی انسان های صالح و مقبول در تمام شهرستان‌ها و استان‌های کشور برای انجام این امر مهم است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انسان صالح ولی بدون مقبولیت اجتماعی و قابلیت رأی آوری را برای انتخابات مجلس مناسب نداست و گفت: در میدان انتخابات ایده‌آلیسم بودن بدون رئالیسم بودن ثمری ندارد، چرا که مقبولیت اجتماعی از اصول رئالیسم اجتماعی برای موفقیت در انتخابات مجلس است.

 

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی برای انتخابات مجلس پیش رو، صالح مقبول را بر اصلح غیرمقبول ترجیح داد و ابراز داشت: پروژه چند نامزدی در یک شهر از سوی یک جبهه و جریان سیاسی پروژه کاملا شکست‌خورده‌ای است.

 

باهنر در پایان به مذاکرات هسته‌ای و نظر رهبر انقلاب را که گواه بر اطمینان و اعتماد از تیم مذاکره‌کننده دارد اشاره و گفت:  این که دشمن حیله گر و مکار است مورد قبول ماهم هست اما نباید این دلواپسی منجر به بدبینی به نیروهای کارامد نظام شود./939/پ201/ج

 

ارسال نظرات