۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۵۵۴۱۱
امام جمعه موقت مشهد:

آل سعود از خشم مردم یمن جان سالم به در نمی برد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد گفت: در تمام جنگ های پیشین منطقه، آل سعود خود را نابود نکرد و سالم ماند اما در این جنگ از خشم مردم یمن سالم نخواهد ماند؛ آل سعود یک رژیم مفلوک، وحشی، ابله و مغلول است که با توجه به اختلاف از درون و عدم وجود پشتوانه مردمی، بارقه ای از امید برای دوام ندارد.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد مقدس، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به آیاتی از قرآن کریم درباره نفاق اشاره کرد و گفت: عده ای قبل از نزول نعمت، وعده انفاق و صدقه در قبال نعمات و امکانات می دهند اما وقتی خداوند به آن ها امکانات می دهد، بخل ورزیده و سرکشی می کنند.

 

وی با اشاره به این که عهد بستن با پروردگار از مسلمانان و متدینان بر ­می آید، نه از کفار، افزود: وقتی انسان به این حد از معصیت می رسد که عهد با خدا را هم می شکند، در اثر ضعف اخلاقی، به مرض نفاق مبتلا شده است؛ این انسان جزو کسانی نیست که به دروغ می گویند خدا را قبول داریم، بلکه در عین ایمان به خدا منافق شده است؛ یعنی وقتی به ظاهر و حرف و شعارش نگاه کنیم، مسلمان است اما دل او مریض است.

 

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به آیه 125 سوره مبارکه توبه، اظهار کرد: کسانی که اینچنین در سراشیبی گناه قرار می گیرند، تا روز ملاقات خداوند به مرض نفاق مبتلا باقی می مانند؛ پس معلوم است این مرض را نمی توان به راحتی بیرون کرد؛ این نفاق قلبی و درونی، به مرور زمان برطرف شدنی نیست، بلکه هرچه از عمر انسان بگذرد، درونش به نفاق آلوده تر شده، پلیدی در درونش بیشتر می شود تا آنجا که می میرد در حالی که ایمانی برایش باقی نمانده است.

 

خطر نفاق جامعه اسلامی را تهدید می کند

حجت الاسلام فرزانه تصریح کرد: نقطه انحراف امت اسلامی همین جا است؛ یعنی اگر امت اسلامی به ضعف اخلاقی مبتلا شود، گناه وارد زندگی شده و دل ها مریض می شود، این مرض ادامه یافته و به مرگ در حال کفر می انجامد.

 

وی افزود: اگر خدای ناخواسته روزی انحرافی در جمهوری اسلامی رخ دهد نیز ریشه اش همین مرض است، عده ای به آن مبتلا شده و به دیگران هم منتقل می کنند در حالی که در ظاهر مسلمان هستند.

 

امام جمعه موقت مشهد مقدس، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به تحولات اخیر منطقه اشاره و اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم شاهد چند جنگ در منطقه بودند؛ حمله عراق به ایران، تجاوز آمریکا به عراق و افغانستان، جنگ 33 روزه لبنان، سه جنگ علیه مردم مظلوم غزه توسط صهیونیست ها، جنگ سوریه، و امروز هم جنگ رژیم آل سعود علیه مردم یمن.

 

حجت الاسلام فرزانه خاطرنشان کرد: تمام این جنگ ها در سرزمین های اسلامی و علیه امت اسلامی اتفاق افتاد و در تمام آن ها آمریکا و هم پیمانانش یا به طور مستقیم حضور داشتند و یا از متجاوزان حمایت کردند. هدف تمام این جنگ ها هم یک چیز است؛ این که انقلاب اسلامی الگو باقی نماند و ملل مسلمان برای خروج از سلطه قیام نکرده و مقاومت نکنند.

 

وی در ادامه به تبیین نقش آل سعود در جنگ های منطقه پرداخت و گفت: پرونده آل سعود یک پرونده ننگین ضد بشری است که وقتی انسان به آن نگاه می کند، تعجب می کند؛ در جنگ 8 ساله از هیچ کمکی به صدام فروگذار نکردند؛ در جنگ 33 روزه، نخست وزیر وقت اسراییل گفت «این جنگ را به خواست کشور های عربی شروع کردیم» و پس از پیروزی حزب الله، بندر بن سلطان برای حمله مجدد به لبنان به متجاوزین چک سفید امضا داد.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: گرچه ریشه وهابیت، اسراییل است، اما آن ها این هدیه ننگین را وارد رژیم آل سعود کردند و آل سعود زایشگاه و پرورشگاه وهابیت، القاعده، تکفیری ها و داعش شده اند و امروز هم می بینید که در کشور مظلوم یمن چه می کنند؛ شجره خبیثه ای به نام اسلام و علیه اسلام درست کرده اند که این از ثمرات حکومت آل سعود است.

 

آل سعود از خشم مردم یمن جان سالم به در نمی برد

 

حجت الاسلام فرزانه تأکید کرد: در تمام جنگ های قبلی، آل سعود خود را نابود نکردند و سالم ماندند اما بدانید در این جنگ از خشم مردم یمن سالم نخواهند ماند؛ دلایل روشنی هم وجود دارد؛ آل سعود یک رژیم مفلوک، وحشی، ابله و مغلول است که در درون با اختلافات بر سر قدرت مواجه است و پشتوانه مردمی هم ندارد لذا بارقه ای از امید برای دوام این حکومت وجود ندارد.

 

 شروط برخورداری مقاومت از حمایت الهی

وی افزود: در برابر آل سعود یک عده جوان علوی پر انگیزه و ایثارگر مملو از خشم و تنفر قرار دارند که آل سعود در برابر آن ها دوام نمی آورد. آن ها از امداد غیبی نیز برخوردارند و فرشتگان آن ها را تنها نمی گذارند بنابراین آل سعود برای خود یک باتلاق درست کرده است.

 

امام جمعه مشهد مقدس در پایان ضمن تأکید مجدد بر الگوگیری قیام های مردمی منطقه از انقلاب اسلامی، خطاب به مردم گفت: شما پیروز هستید و خواهید بود اما شرط تحقق امداد الهی، پنج عامل ایمان به وعده های الهی، ترک نکردن صحنه انقلاب، مقاومت و ایستادگی در برابر مترسک های آمریکایی، نهراسیدن از دشمن و حفظ و تقویت اتحاد است./820/پ201/ب5

 

ارسال نظرات