۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
کد خبر: ۲۵۵۴۷۶
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن به دنبال تحریف دستورات دین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دشمن به دنبال ساخت انسانی تنبل و فراری از کار و تفکر است، گفت: پیام کربلا، امیرمومنان(ع)، قرآن و واقعه اردهال ایجاد بصیرت است، چرا که دشمن به دنبال تحریف دستورات دین از طریق روش های خاص خود است.
حجت الاسلام سيد عباس ميرحبيبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عباس میرحبیبی، استاد حوزه و دانشگاه جمعه شب در مراسم شام غریبان حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) در جوار بارگاه ملکوتی این امامزاده واجب التعظیم در مشهداردهال کاشان در جمع مردم فین و زائران حضرت گفت: دشمن امروز ما شبیه پنتاگون، داعش و آل سعود نیست که رسوا باشند، بلکه دشمن به قدری پیچیده عمل می کند تا حیا، عفت، نماز و ادب را به طرق مختلف از ما بگیرند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمن به دنبال تهاجم فرهنگی است.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با اشاره به این که دشمن به دنبال ساخت انسانی تنبل و فراری از کار و تفکر است، گفت: پیام کربلا، امیرمومنان(ع)، قرآن و واقعه اردهال ایجاد بصیرت است، چرا که دشمن به دنبال تحریف دستورات دین از طریق روش های خاص خود هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام فتنه ها و موانع پیوسته پیروز بوده است و رهبر و مسؤولان ما در برابر قدرت های دنیا با اقتدار ایستاده اند و مواضع خود را بیان می کنند که این مهم به دلیل حضور مردم و به برکت خون شهدا است.

 

حجت الاسلام میرحبیبی در ادامه به نقش حضرت سلطان علی بن باقر(ع) در شکل گیری و تعمیق تاریخ تشیع ایران به ویژه خطه کاشان اشاره کرد و افزود: علی بن باقر(ع) طی مدت سه سال حضور خود در این خطه، خدمات بسیاری را انجام دهد.

 

وی، با اشاره به این که آیت الله یثربی، کاشانی ها را شیعه علی بن باقر(ع) عنوان کرده بود، گفت: نقش حضرت سلطان علی بن باقر(ع) در شکل گیری و تعمق تاریخ تشیع ایران، به ویژه خطه کاشان است.

 

وی افزود: تشیع در ایران 50 سال بعد از واقعه کربلا از اردهال گسترش یافته است که دعوت مردم این منطقه از نماینده امام، نشان از آن است که ولایت را پذیرفته بودند، از این رو خواستار نماینده ای از طرف امام محمد باقر(ع) در کاشان شدند و نیاز خود به رهبری را عنوان کردند.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با اشاره به این که امام باقر(ع) دلبندترین فرزند خود را بعد از امام صادق(ع) که شخصیتی عالم، فاضل، مدیر و مدبر بود را به ایران فرستاد تا به دور از مدینه مردم را رهبری کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: تاریخ گویای تشیع 1400 ساله منطقه کاشان است بنابراین مردم این خطه هیچگاه به غیر از اهل بیت(ع) روی نیاوردند و دنباله روی ولی فقیه زمان خود بوده و هستند.

 

وی با اشاره به این که علی بن باقر(ع) امام جمعه، هادی و رهبر مردم منطقه بوده است، گفت: مردم با آمدن حضرت سلطان علی(ع) شیعه نشدند، بلکه انسجام، محور وحدت و شمع پر فرغ ولایت را پیدا کردند، از این رو دشمن به مردم کاشان و اتفاقات این منطقه حساس شد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات