۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۵۵۴۸۹

برگزاری مراسم اعتکاف در 52 مسجد استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به آغاز ثبت نام از معتکفان، گفت: امسال ۵۲ مسجد در سطح استان به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اختصاص یافته است و به نسبت افزایش تعداد مساجد انتظار می رود تعداد معتکفان هم افزایش چشمگیری داشته باشد.
حجت الاسلام صلاحي

حجت‌الاسلام حسن صلاحی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به تعداد مساجد پیش بینی شده برای حضور معتکفان در ایام البیض اظهار داشت: امسال 52 مسجد در سطح استان به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اختصاص یافته است و به نسبت افزایش تعداد مساجد انتظار می رود تعداد معتکفان هم افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

وی در ادامه به طریقه نام نویسی و حضور در این مراسم سراسر معنویت اشاره کرد و گفت: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در زنجان اینترنتی بوده و این امر در سایر شهرستان های استان در مراکز ثبت نام این مراسم صورت خواهد گرفت که علاقه مندان می توانند از طریق سایت etekaf.zn.ir برای نام نویسی اقدام کنند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به جلسات و برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف تصریح کرد: برای برگزاری این مراسم جلسات هماهنگی و پشتیبانی با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شده است تا برنامه ریزی های لازم انجام شود.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به برنامه های اعتکاف امسال خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جماعت، قرائت قرآن و دعا، زیارت امین الله، پاسخ به سوالات معتکفان، تشکیل حلقه های معرفت، حضور امامان جمعه و ایراد سخنرانی در جمع معتکفان از جمله برنامه های جنبی مراسم اعتکاف امسال به شمار می رود.

 

حجت‌الاسلام صلاحی در ادامه با اشاره به آمار شرکت کنندگان اعتکاف در سال 93 در استان زنجان تأکید کرد: 4485 نفر سال گذشته در استان زنجان معتکف بودند که از این تعداد 1146 نفر از برادران و 3339 نفر از خواهران بودند.

 

وی در پایان گفت: 78 درصد شرکت کنندگان اعتکاف 93 دارای مدرک دیپلم به بالا بودند و20 درصد شرکت کنندگان سال گذشته نیز برای نخستین بار بود که در این مراسم شرکت کرده بودند و بیشتر شرکت کنندگان نیز ما بین 20 تا 25 سال و بالاتر از 40 سال بودند که به ترتیب 27 و 28 درصد شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده بودند.

 

گفتنی است؛ بنابر اعلام مسؤولان استانی، برای مراسم معنوی اعتکاف در سال گذشته 70 نفر مبلغ بومی و 10 مبلغه بومی و 10 نفر از روحانیان دفتر تبلیغات اسلامی قم اعزام شده بودند./949/ت302/ب4

ارسال نظرات