۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۵۵۰۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از سیره حضرت زهرا موجب تحکیم بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری از سیره عملی حضرت زهرا(س) در جامعه تأکید کرد و گفت: بهره گیری از سیره آن حضرت موجب تحکیم بنیان خانواده می شود.
حجت الاسلام پوررمضان، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پور رمضان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی در جمع بانوان بخش بندپی شرقی، موضوع توجه اسلام به خانواده را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: خانواده کانون مقدسی است زیرا بنیان‌آغازین و بنای‌رشد در جامعه‌ از خانواده شکل می گیرد.

 

وی به اهتمام حضرت زهرا(س) به کانون خانواده اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) منزل را کارگاهی برای تربیت رهبران فردا قرار داد و آن چنان به کانون خانواده دلبسته بود که اهتمام خود را به سروسامان خانواده صرف کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بندپی شرقی به دیدگاه حضرت زهرا(س) در خصوص تربیت فرزندان در کانون خانواده پرداخت و اذعان کرد: حضرت زهرا(س) فرزند را امانتی از جانب خداوند متعال در دست والدین می دانست و به همین دلیل فرزند داری را موضوعی کوچک و ساده تصور نمی کرد.

 

وی ادامه داد: بانوان جامعه ما نیز با تأسی از حضرت زهرا(س) تربیت فرزندان را مورد توجه بیشتر قرار بدهند زیرا فرزندان امروز گردانندگان جامعه فردا خواهند بود.

 

حجت الاسلام پور رمضان با اظهار تأسف از دیدگاه برخی بانوان که کار بیرون را مهم و تربیت فرزند در خانه را کم اهمیت می دانند، خاطرنشان کرد: برخی از بانوان مشاغل پرسرو صدای بیرون را در رأس برنامه ریزی زندگی قرار می دهند که و به زنان خانه دار با حال تأسف نگاه می‌کنند در صورتی که حضرت زهرا(س) خانه داری را مرکز انسان سازی می داند.

 

وی افزود: بهترین ‌حالت ‌معنوی ‌زن وقتی است که در خانه برای تربیت بچه ها وقت می گذارد و لحظه لحظه این کار در زمره عبادت محسوب می شود و روح مادرانه، عطوفت، غم‌خواری سبب تربیت مناسب ‌فرزندان می شود.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که مادران برای بهشتی‌شدن فرزندان حرف و نقش اول را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: رمز جهنمی شدن فرزندان نیز از عدم تربیت صحیح و مناسب از سوی والدین و به خصوص مادران است و به همین دلیل اسلام تاکید زیادی بر تکریم و ادب نیکوی فرزندان دارد.

 

وی ادامه داد: یکی از پرسش های مهم در قیامت سؤوال در خصوص انجام وظایف والدین در قبال فرزندان است.

 

حجت الاسلام پور رمضان با اشاره به این که شیوه‌ صحیح تربیت فرزندان بر دو اصل نوازش و مهربانی است، گفت: حضرت زهرا(س) مصداق بارز حدیث نورانی پیامبر در خصوص زنانی است که به همسرشان لطیف‏تر و مهربان تر و به فرزندان خود رحیم‏ تر باشند.

 

وی به تلاش و کار حضرت زهرا(س) در امور معیشتی و نیز امور اجتماعی اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) در روزگار فقر و ناداری خانواده علیرغم داشتن کودکانی خردسال به جز کار در خانه، به زنان مدینه قرآن و مسائل دینی را می آموخت و حتی در قالب پرستار به مداوای مجروحان جنگ می پرداخت.

 

امام جمعه بندپی شرقی ادامه داد: اگر جامعه کنونی ما رفتار و عملکرد فاطمه زهرا سلام(س) را الگو قرار دهد، نتیجه آن خانواده ای پر از عشق، صفا و وفا پایدار خواهد بود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات