۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۵۵۵۰۶
همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی؛

رژه نیروهای مسلح در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، مراسم رژه نیروهای مسلح در استان خراسان شمالی برگزار شد.
رژه نيروهاي مسلح خراسان شمالي به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح امروز بیست و نهم فروردین ماه همزمان با سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، ارتش و نیروهای مسلح مستقر در استان خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور با برپایی مراسم رژه، آمادگی خود را برای دفاع از کشور و نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.

 

در مراسم محوری امروز که در بجنورد، مرکز استان در محل بولوار دولت و مقابل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، یگان‌های نمونه تیپ مستقل 130 پیاده شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی، سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، بسیج، مرزبانی و نیروی انتظامی استان در میان استقبال پرشور مردم از مقابل قرآن کریم، جایگاه و تمثال حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند و ضمن نمایش توان نظامی خود، بار دیگر با آرمان های امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

 

در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی در خراسان شمالی افزون بر رژه نیروهای مسلح استان، رژه یگان های موتوری و خودرویی ارتش نیز انجام شد و نیروهای مسلح آمادگی خود را برای دفاع از کشور اعلام کردند.

 

در رژه امروز همچنین شماری از نیروهای ارتش مستقر در بجنورد به اجرای حرکات نمایشی پرداختند و در مجموع اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح در قالب یگان های پیاده، یگان خودرویی و موتوری ارتش، یگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی استان خراسان شمالی به نمایش درآمد.

 

مراسم گرامیداشت روز ارتش در خراسان شمالی با حضور امیر هادی پوراسماعیل، جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان، سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی خراسان شمالی و گروه ها و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی از جمله ارتش، اظهار کرد: قدرت و اتحاد ارتش، سپاه و ملت ایران پشتوانه دولت و مذاکره کنندگان هسته ای کشور است.

 

وی اضافه کرد: با پشتوانه نیروهای مسلح و مردم، امروز دولت و سیاستمداران جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی از جمله مذاکرات هسته ای، با کشورهای طرف مذاکره مقتدرانه وارد عمل شده و ضمن اتخاذ تصمیم های مناسب، بر حقوق مسلم ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی پافشاری می کنند.

 

نماینده عالی دولت در  خراسان شمالی با اشاره به این که ملت ایران مدافع اصلی اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: همه نهادها و ارگان هایی که وظیفه حفاظت و حراست از نظام را بر عهده دارند در واقع فرزندان این ملت هستند.

 

وی با اشاره به این که ویژگی های نیروهای مسلح ایران اسلامی با سایر نیروهای نظامی جهان قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: تفاوت اصلی و مهم نیروهای نظامی و انتظامی ایران اسلامی با نیروهای نظامی سایر کشورهای جهان، در رهبری و بنیه اعتقادی و دینی است که به عنوان عامل مهم در توانمندی و اقتدار نظام اسلامی نقش آفرینی می کند.

 

پرویزی با تأکید بر تقویت بیش از پیش بنیه اعتقادی و دینی در نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: به فضل الهی اقتدار نیروهای مسلح کشور با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و توجه به توصیه های ایشان، روز به روز بیشتر شده و همان گونه که نیروهای مسلح تاکنون در مقابله با توطئه های دشمنان پیروز بوده اند از این پس نیز این گونه خواهد بود./9314/پ203/ب5

ارسال نظرات