۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۵۵۵۳۲
آیت الله نمازی:

فعالیت در عرصه بهداشت و درمان عبادت است/ اجرای طرح بیمه سلامت مورد رضای خداوند است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اجرای طرح بیمه سلامت همگانی رایگان از سوی دولت و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، موجی از شادی و شعف را برای قشر ضعیف جامعه به دنبال داشت.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در دیدار با رییس و کارکنان سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان(کاشان) گفت: تمام افرادی که در اجرای سیاست‌گذاری و اجرای طرح بیمه سلامت  همگانی رایگان فعالیت دارند در این افتخار و ثواب این کار شریک هستند.

 

وی با اشاره به این‌که اجرای طرح بیمه سلامت همگانی رایگان برای افراد نیازمند جامعه به ویژه بیماران صعب‌العلاج کمک بسیار مهمی است، افزود: اجرای این طرح در جامعه مورد رضای خدای سبحان، امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم که سرمایه اصلی و پشتوانه اصلی نظام هستند، بوده است.

 

آیت الله نمازی مردم را شایسته خدمات بیشتری دانست و با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، افزود: هزینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مردم دادند و اکثر شهدا از خانواده های ضعیف و متوسط جامعه هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان این که امام خمینی(ره) فرمود اگر به من خدمت‌گزار بگویید بهتر است تا این که رهبر بگوییدع، اظهار داشت: در خدمت مردم متدین بودن یک افتخار بزرگی است که هر کسی شایسته خدمت‌گزاری به مردم نیست.

 

آیت‌الله نمازی در ادامه با بیان این‌که فعالان در بخش طرح بیمه سلامت همگانی رایگان باید قدر نعمتی که در اختیار آنها قرارداده شده است را بدانند، خاطرنشان کرد: لحظه به لحظه کار شما عبادت است و در انجام عبادت باید با وضو باشید.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین، گره‌گشایی از کارمردم به ویژه بیمارانی را که رنج بیماری و مشکل مالی دارند را دارای اجر و ثواب معنوی دانست و یادآور شد: فعالیت شما، ویزیت و درمان بیماران، عبادت است، از این رو سعی کنید فعالیت‌های شما به قصد قربت و از روی اخلاص باشد.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر درک، صحیح فعالان در این حوزه از جایگاه و حرفه خود، گفت: قدر جایگاه خود رابدانید و آن را خدمت و عادت تلقی کنید و هر روز با ذوق و شوق، زودتر از وقت اداری وارد فعالیت شوید و دیرتر از محل کار خود خارج شوید تا کارها روی زمین باقی نماند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رضایت مردم در نهایت، رضای خدا را به دنیال دارد و با مردم و ارباب رجوع همان‌گونه رفتار کنید که دوست دارید با فرزندان شما و خانواده شما رفتار شود.

 

مسلم آشوری، مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان(کاشان) در این دیدار گفت: در سال 93 با اجرای طرح تحول سلامت، 33 هزار دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان در حوزه سرپرستی شمال استان اصفهان تحویل بیمه شدگان در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود شد که از این تعداد 30 هزار دفترچه در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و 3 هزار دفترچه رایگان مربوط به روستائیان و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر از جمله شهر نطنز و بادرود است.

 

وی تعداد بیمه شدگان تحت پوشش این سرپرستی در سال 93 را 116 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد بیمه شده نسبت به بیمه شدگان پیش از اجرای طرح تحول سلامت 35 درصد افزایش یافته است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات