۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۵۵۵۶۳
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس:

اگر دشمن توان حمله نظامی به ایران را داشت، لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تهدیدهای منطقه ای و بین المللی دشمنان و بدخواهان نظام در برابر اقتدار و توان رزمی نیروهای مسلح هیچ ارزشی ندارد.
مهدي دواتگري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی دواتگری، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع نیروهای مسلح مستقر در شهرستان مراغه اظهار داشت: برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت، ملت و نیروهای مسلح یک هدف دارند که آن پاسداری از خون شهدا و حرکت در مسیر ولایت است.

 


وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تجلی این شعار مهم و بنیادین، همگرایی مردم و مسؤولان در مقابله با زیاده‌خواهی دشمنان در عرصه‌های دیپلماسی و سیاست بین‌المللی است.

 


عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی نقش خود را در ثبات امنیت کشور نشان داد، گفت: امام خمینی(ره) از همان ابتدای انقلاب توجه خاصی به نیروهای ارتشی داشت و امروز این نیروی مخلص و انقلابی عزت و اقتدار نظام محسوب می شود.

 


دواتگری، با بیان اینکه نیروهای مسلح پایه اقتدار هر کشور هستند، ادامه داد: اکنون قدرت نظامی ایران در خاورمیانه زبانزد بوده و خود آمریکایی ها نیز به آن اعتراف کرده اند، در حقیقت اقتدار و توان رزمی نیروهای مسلح از عوامل موفقیت های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای است.

 


وی با اشاره به تهدید نظامی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: تهدیدهای منطقه ای و بین المللی دشمنان و بدخواهان نظام در برابر اقتدار و توان رزمی نیروهای مسلح هیچ ارزشی ندارد، اگر دشمن توان حمله نظامی به ایران داشت، لحظه‌ای درنگ نمی کرد.

 


نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس با بیان این‌که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران مکتبی و ولایی است، تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های مهم و اساسی نیروهای مسلح در ایران با نیروهای مسلح دیگر کشورها در این است که از فرماندهی آگاه، فقیه، مجتهد، مدیر، مدبر و زمان‌شناس بهره می برند.

 


دواتگری با تأکید بر این‌که نیروهای مسلح ایران و ادوات پیشرفته نظامی کشور پیام صلح و دوستی به همسایگان و هشداری جدی به توطئه‌گران منطقه‌ای و بین‌المللی دارد، افزود: نیروهای نظامی از منظر سیاسی با حفظ یکپارچگی و وحدت و همسویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نمایش اقتدار و رزمایش نظامی، پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای هستند.

 


عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با باین این‌که توان نظامی کشور گزینه نظامی را از میز متجاوزان بین‌المللی خارج کرده است، ادامه داد: تیم مذاکره کننده در سایه توان رزمی نیروهای مسلح، تاکنون به خوبی از حقوق ملت ایران بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع کرده است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات