۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۵۵۵۶۹
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

تقویت حوزه های علمیه، تقویت انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری، تحصیل جوانان مؤمن و انقلابی در حوزه های علمیه را مایه فخر و مباهات دانست و گفت: امروز تقویت حوزه های علمیه، تقویت انقلاب است.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به استقبال پرشور جوانان استان برای شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه امسال، اظهار داشت: هر ساله با استقبال بیشتری از جوانان، جهت تحصیل در حوزه های علمیه رو به رو هستیم.

 


وی با اشاره به این‌که مسؤولان متوجه نعمت بزرگ حوزه های علمیه و جوانان مؤمن و انقلابی مشتاق تحصیل در حوزه نیستند، ادامه داد: وجود چنین جوانان مؤمن و انقلابی، مایه مباهات و افتخار است، از این رو بایستی به این مهم توجه داشت که امروز تقویت حوزه های علمیه، تقویت انقلاب است.

 


مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که هجمه بزرگی از جانب استکبار جهانی علیه اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: بزرگترین راه مقابله با هجمه دشمنان، مسیر حوزه های علمیه و تجهیز و بصیرت دهی جوانان از طریق این مسیر است.

 


وی لازمه ثبات کشور و استقلال و آزادی را تقویت حوزه های علمیه دانست و گفت: امروز تقویت حوزه های علمیه بر همه مسؤولان و دست‌اندرکاران فرهنگی نظامی که با نام اسلامی مزین شده است، لازم و ضروری است.

 


امام جمعه جلفا بل بیان این‌که رکن اساسی جمهوری اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی حوزوی بود که در رأس آن امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علمای مجاهد حضور داشته اند، تقویت انقلاب اسلامی در گرو تقویت حوزه های علمیه است بنابراین تضعیف حوزه های علمیه در حقیقت تضعیف انقلاب است.

 


وی ادامه داد: حضور و استقبال پرشور جوانان جهت تحصیل در حوزه های علمیه نشان از معرفت، آگاهی، اعتماد و بصیرت مردم و جوانان می باشد، چنین حضوری از درون خود مردم جوشیده است.

 


حجت الاسلام انتظاری افزود: استقبال پرشور جوانان جهت تحصیل در حوزه های علمیه به قدری می باشد که ما را با مشکل ظرفیت محیط های آموزشی روبرو کرده است.

 


وی ادامه داد: حضور در حوزه های علمیه به توفیق و اراده الهی و به عنایت خداوند متعال است چنانچه امام صادق می فرماید: «اگر خداوند برای بنده خود اراده خیر کند او را در دین فقیه می‌کند».

 


مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی افزود: در این مسیر چنانچه قرآن می فرماید؛ «لا تاخذوا لومت لائم»، نباید طلاب ملامت ملامت گران را به خود بگیرند و به سربازی در پیشگاه ولی‌عصر(عج) افتخار کنند.

 


وی افزود: قرآن کریم می فرماید؛ از خداوند بخواهید که ورود و خروج شما را در این مسیر صادقانه قرار دهد و در نتیجه عاقبت شما را نیز صادقانه قرار دهد.

 


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در پایان ضمن تشکر از خانواده هایی که جوانان و نوجوانان خود را جهت تحصیل در حوزه های علمیه روانه کرده اند، خاطرنشان کرد: موفقیت در این مسیر به استقامت و صبر در برابر مشکلات و سختی ها نیاز دارد تا به سرحد مقصود برسد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات