۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۵۵۵۷۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

آمریکا صحنه گردان اصلی اتفاقات یمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: حمله نظامی آل سعود به یمن به این منظور صورت گرفته است که از پیشروی اسلام جلوگیری کنند.
يمن

الیاس طاهری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به این که آل سعود برده آمریکا است گفت: حمله عربستان به یمن ثابت کرد که عربستان برده استکبار و آمریکا است، حمله هوایی عربستان به یمن ضعف عربستان در نیروی زمینی را می رساند که نمی تواند با نیروهای زمینی جلوی یمن مقابله کند.


وی در ادامه با بیان این که عربستان با جنگ مقابل یمن نوکری خود را به استکبار ثابت کرد افزود: عربستان با این تفکر به مردم یمن حمله کرد که نوکری خود را به آمریکا اثبات کند و این که یک نوع قدرت به مردم نشان دهد تا مبادا حکومت خودشان در خطر بیفتد.


طاهری با اشاره به این که بی خاصیت بودن نهادهایی همچون سازمان ملل و شورای امنیت برای اکثر کشورها تازگی ندارد خاطرنشان کرد: بی خاصیت بودن شورای امنیت و سازمان ملل برای کشورها تازگی ندارد بلکه از سال های قبل هم ما شاهد این مسائل بوده ایم، سازمان ملل و شورای امنیت اراده ای از خود ندارند این عدم اراده از این دو نهاد تاثیر گذاری کشورهای استکباری بر روی سازمان ملل و شورای امنیت را می رساند.


وی با اشاره به این که بودن سازمان ملل در آمریکا ایجاد مشکل می کند اظهار داشت: واقع شدن سازمان ملل در کشور آمریکا هم ایجاد مشکل می کند و به آمریکا اجازه می دهد که خود را سردمدار همه کشورها بداند و هم تفکرات را برای زورگویی ایجاد کرده است، ما هم وظیفه داریم تلاش کنیم که این تفکر از آمریکا و اطرافیانش برداشته شود.


نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آمریکا به فکر مردم مظلوم نیست ابراز کرد: آمریکا و اطرافیانش به فکر مردم مظلوم یمن یا سایر کشورها نیستند و فقط به این فکر هستند که بتوانند از این جایگاهی که دارند به فکر جمع کردن سرمایه ای برای خودشان باشند.


وی تصریح کرد: راه کار حل مشکلات یمن این است که باید سرنوشت کشور یمن را به دست خود مردم یمن بسپارند تا خودشان برای کشور خودشان بتوانند تصمیم بگیرند از این رو اگر اجازه دهند که مردم یمن در کشور خودشان حکومتی که می خواهند تشکیل بدهند دیگر این مشکلات به وجود نمی آمد اما چون آمریکا و آل سعود به دنبال منافع خود هستند از این رو اجازه به مردم یمن نمی دهند تا حکومت را در کشور خود تشکیل دهند.


طاهری خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند سعودی ها با تجاوز به یمن اشتباه بزرگی کردند، کشتار زنان و کودکان جنایتی بزرگ است با وجود این که رژیم صهیونیستی در مقایسه با سعودی ها در غزه شکست خورد یقینا سعودی ها در این مساله ضرر خواهند کرد.


وی در پایان با بیان این که به خاطر روحیه آزادی خواهانه مردم یمن آل سعود شکست خواهد خورد ابراز کرد: به خاطر این که مردم یمن زیر سلطه آل سعود بودند و در این راستا هم سختی های زیادی را متحمل شده اند و آل سعود هیچ گونه حقوقی هم برای مردم یمن قائل نشده است مردم یمن هم می خواهند که خودشان در جامعه حکومت کنند و چون که مردم یمن روحیه آزادی خواهی دارند و جنگ جو هستند شکست آل سعود یقینا اتفاق خواهد افتاد./839/ت302/ب4

ارسال نظرات