۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۵۵۶۳۴
همزمان با سالروز میلاد امام محمدباقر؛

آیین تجلیل از ممتازین حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری آیین تجلیل از طلاب ممتاز مدارس علمیه استان همزمان با سالروز میلاد امام محمدباقر(ع) خبر داد.
حجت الاسلام حسين زاده - مسؤول آموزش حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: سی و یکم فروردین ماه همزمان با سالروز میلاد امام محمدباقر(ع)، آیین تجلیل از ممتازین مدارس علمیه استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: مراسم تجلیل از برترین های آموزشی حوزه های علمیه استان در محل مجتمع خدماتی، رفاهی و فرهنگی لاله سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به این که در مراسم مزبور در مجموع 140 نفر از طلاب برتر و ممتاز سطوح یک و دو حوزه های علمیه تجلیل خواهند شد، افزود: این طلاب در سال تحصیلی 93ـ92 در مدارس علمیه برادران استان از نظر آموزشی، پژوهشی و اخلاقی حائز رتبه های برتر شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 140 طلبه ممتاز حوزه های علمیه خراسان شمالی 125 نفر در سطح یک و 15 نفر نیز در سطح دو مدارس علمیه استان به عناوین برتر دست یافته اند.

 

حجت الاسلام حسین زاده تشویق طلاب جهت ارتقای امور علمی پژوهشی و انعکاس فعالیت های علمی، پژوهشی و تبلیغی حوزه های علمیه خراسان شمالی را از جمله اهداف برگزاری این مراسم ذکر کرد.

 

مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به جایگاه مناسب مدارس علمیه و طلاب استان از نظر آموزشی، افزود: در چند سال اخیر شمار قابل توجهی از طلاب ممتاز حوزه علمیه خراسان در گستره استان های سه گانه خراسان، مربوط به حوزه های علمیه خراسان شمالی بوده است.

 

وی با بیان این که در سال تحصیلی جاری در شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی در مجموع حدود هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند، خاطرنشان کرد: به فضل الهی و تلاش مسؤولان و طلاب مدارس علمیه استان خراسان شمالی، شاخص‌های آموزشی در مدارس استان در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته‌ است.

 

حجت الاسلام حسین زاده اضافه کرد: در این راستا در سال تحصیلی 91-90 معدل مدارس علمیه استان 13.82 بود که این میزان در سال تحصیلی 92-91 به 15.45 افزایش یافت و در سال تحصیلی 93-92 نیز با تداوم روند افزایشی خود به 16.10 رسید.

 

وی با اشاره به این که در استان‌های سه‌گانه خراسان در مجموع 122 مدرسه علمیه دایر است، اظهار کرد: از بین این تعداد، مدارس علمیه استان خراسان شمالی از نظر معدل آموزشی رتبه های سوم، هفتم و یازدهم را نیز کسب کرده اند.

 

حجت الاسلام حسین زاده با بیان این که در سه سال گذشته حوزه‌های علمیه استان در زمینه معدل هر سال به صورت میانگین 1.5 نمره رشد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در بین حوزه‌های علمیه خواهران نیز مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد سال گذشته در قسمت سفیران هدایت در سطح سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی مقام اول را کسب کرد.

 

مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان گفت: افزون بر برنامه‌های آموزشی معمول، دوره‌های دانش‌افزایی مختلفی نیز در طول سال برای طلاب حوزه های علمیه استان در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به دوره دانش‌افزایی عقاید، کلام، ادبیات عرب و غیره اشاره داشت که با استفاده از اساتید مجرب هر رشته در راستای ارتقای مهارت‌های علمی طلاب برگزار می شود./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات