۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۵۵۶۳۷
رییس مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی:

عضویت 1900 طلبه در مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی از عضویت هزار و 900 طلبه و روحانی شهرستان های مختلف استان در این مرکز خبر داد.
حجت الاسلام زماني - رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيان خراسان شمالي

حجت الاسلام محمود زمانی، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فعالیت 32 پایگاه بسیج طلاب و روحانیان اهل سنت و شیعه در استان، اظهار کرد: از این تعداد 13 پایگاه بسیج طلاب و روحانیان در حوزه های علمیه شیعی، 11 پایگاه بسیج در مدارس علمیه اهل سنت و هشت پایگاه نیز در اداره کل و ادارات شهرستانی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی دایر است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر در مجموع هزار و 900 طلبه و روحانی عضو سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد هزار و 500 طلبه و روحانی شیعه و 400 نفر نیز طلبه اهل سنت هستند.

 

حجت الاسلام زمانی اضافه کرد: اکنون پایگاه های بسیج طلاب و روحانیان در هشت حوزه علمیه شیعی برادران و پنج مدرسه علمیه خواهران در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی دایر بوده و در مجموع هزار و 200 طلبه نیز در این پایگاه ها عضویت دارند.

 

به گفته وی در این راستا همچنین هشت پایگاه هم در اداره کل و ادارات شهرستانی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی فعالیت می کنند که 400 روحانی نیز در این پایگاه ها عضو شده اند.

 

حجت الاسلام زمانی با اشاره به این که افزون بر این 11 پایگاه بسیج طلاب و روحانیان اهل سنت شامل 10 پایگاه برای برادران و یک پایگاه برای خواهران نیز در استان خراسان شمالی فعال است، خاطرنشان کرد: تمامی 11 پایگاه بسیج طلاب و روحانیان اهل سنت استان سال گذشته در مدارس علمیه اهل سنت راه اندازی شدند که در همان ابتدای راه اندازی این پایگاه ها حدود 300 روحانی و استاد برادر و خواهر اهل سنت جذب بسیج شدند.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی در ادامه رونق دادن و تقویت پایگاه های بسیج اهل سنت در شهرستان مرزی راز و جرگلان را یکی از مهم ترین اولویت های کاری این سازمان در سال 94 عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پایگاه های بسیج طلاب و روحانیان اهل سنت در مدارس علمیه شهرستان راز و جرگلان مستقر هستند اما تلاش می کنیم از سال جاری ساخت پایگاه های بسیج ویژه طلاب اهل سنت در مناطق سنی نشین استان آغاز شود.

 

حجت الاسلام زمانی همچنین با اشاره به دیگر برنامه های سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی در سال جاری، خاطرنشان کرد: در سال جدید دو همایش سراسری و جلسه درباره مباحث بصیرت افزایی و تبادل نظر با حضور طلاب و روحانیان از سوی این سازمان برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی در مجموع حدود هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

همچنین در این استان در حال حاضر 21 حوزه علمیه اهل تسنن با بیش از هزار طلبه مشغول فعالیت است که غالب این مدارس در شهرستان مرزی راز و جرگلان و برخی از آن ها در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده اند.

 

لازم به یادآوری است، حدود 10 درصد از جمعیت 915 هزار نفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می کنند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات